Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung hånar kameran i iPhone 12 Pro Max i nya reklamfilmer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung har gediget CV av att vilja ha med Apples produkter på ett eller ett annat sätt i sina reklamfilmer och nu är det dags igen.

Läs hela artikeln här

Jag tycker Samsung ofta målar in sig i ett hörn med sina reklamfilmer. Man kan inte håna ett företag för att de inte har ett hörlursuttag eller micro sd support. Sen tar de bort det själva ett halvår senare. Så indirekt tror jag Apple gynnas av deras reklam.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-05-24 22:18

Jag väntar bara på att någon via klantigt glömd metadata ska lista ut vilken systemkamera de har använt för att visa hur bra deras telefonisters är.

Jag skulle iofs gärna ha den där zoomen även om jag är tveksam till den verkliga nyttan

Undrar mest över timingen? Är samsung säkra på att det inte kommer en uppgraderad zoom i nästa iPhone?

Ursprungligen av jonasn:

Jag väntar bara på att någon via klantigt glömd metadata ska lista ut vilken systemkamera de har använt för att visa hur bra deras telefonisters är.

Nja, månfotot är för dåligt för att vara taget av en systemkamera.

Bra jämfört med iPhone men inte tillräckligt bra…

  • Medlem
  • Svalöv
  • 2021-05-26 10:59

Hur funkar det här? Har den 100x optisk zoom eller är det digitalzoom vi snackar om här? Visst bilden blev ju detaljerad inzoomad men är det på bekostnad av upplösningen på den slutgiltiga bilden? ? Noll koll på Samsungs produkter ska tilläggas.

Edit: Det handlar om 10x optisk zoom och 100x digitalzoom.

Citat:

Space Zoom
Dual Optical Zoom 3x, 10x
Super Resolution Zoom up to 100x

*Super Resolution Zoom includes digital zoom, which may cause some image deterioration.

Ursprungligen av rassej:

Noll koll på Samsungs produkter ska tilläggas.

Du är inte ensam om det här
Jag har inte mer koll än "slogannivå" och knappt det

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-05-30 13:01

Det handlar inte om att iPhone är ett nerköp utan att Samsungs är bra på makro&tele.
Svensson vill och behöver inte detta utan får en riktigt bra vardagskamera - natur, porträtt och selfies i en iPhone.
Ungefär som att Scania skulle kalla Kia för nerköp då det inte får plats 50pers i Kias fordon.

1
Bevaka tråden