Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar att HomePods får uppdatering för Lossless

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan Apple avslöjade att Apple Music skulle uppdateras till Lossless har spekulationer kring vilka produkter som skulle kunna nyttja ljudet från Apple cirkulerat. Nu lugnas åtminstone HomePod-ägarna.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-05-25 20:20
Ursprungligen av Redaktionen:

Sedan Apple avslöjade att Apple Music skulle uppdateras till Lossless har spekulationer kring vilka produkter som skulle kunna nyttja ljudet från Apple cirkulerat. Nu lugnas åtminstone HomePod-ägarna.

Läs hela artikeln här

Jag tolkar texten i supportdokumentet som att det inte är lossless.
"AirPods Max can be connected to devices playing Lossless and Hi-Res Lossless recordings with exceptional audio quality. However, given the analog-to-digital conversion in the cable, the playback will not be completely lossless."

Ursprungligen av xms67:

Jag tolkar texten i supportdokumentet som att det inte är lossless.
"AirPods Max can be connected to devices playing Lossless and Hi-Res Lossless recordings with exceptional audio quality. However, given the analog-to-digital conversion in the cable, the playback will not be completely lossless."

Tack jag justerar!

Undra hur många som kommer märka någon skillnad.
Liknande högtalare tror jag ofta används i mono-situationer, exempelvis för att spela musik när man lagar mat eller som bakgrundsljud vid middagen, och med allt ”oljud” runtomkring så lär det vara svårt att märka någon skillnad.

Det finns såklart folk som har stereouppsättningar och bra möjlighet till att lyssna ostört, men jag tror det är en relativt liten målgrupp som använder liknande ”multirumshögtalare” som ”seriös” musikanläggning.

Men kommer bli intressant att följa recensioner för att se hur stor skillnaden är. Homepod’en är ju väldigt potent för sin storlek.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-05-28 15:37
Ursprungligen av Sledde:

Undra hur många som kommer märka någon skillnad.
Liknande högtalare tror jag ofta används i mono-situationer, exempelvis för att spela musik när man lagar mat eller som bakgrundsljud vid middagen, och med allt ”oljud” runtomkring så lär det vara svårt att märka någon skillnad.

Det finns såklart folk som har stereouppsättningar och bra möjlighet till att lyssna ostört, men jag tror det är en relativt liten målgrupp som använder liknande ”multirumshögtalare” som ”seriös” musikanläggning.

Men kommer bli intressant att följa recensioner för att se hur stor skillnaden är. Homepod’en är ju väldigt potent för sin storlek.

Håller med i allt du skriver. Ska bli superintressant att läsa olika forum när användare sätter igång och fläktas..?. Redan nu kan man läsa om användare som frågar om det kommer fungera med EarPods, de gamla hederliga trådade..??

1
Bevaka tråden