Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bloomberg: Oron stiger för Facebook när endast en fjärdedel tillåter sig spåras

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bekymren för Facebook fortsätter när fler uppdaterar sig till iOS 14.5 och låter bli att tillåta appen att spåra deras aktivitet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-07-15 19:46

Jag är ofta inte överens med Apple, men i det här fallet; YES!

Nedslående att ändå 25% av användarna låter Facebook spåra dom.

Har inta haft FB appen på kanske 10 år men man blir säker spårad som vanligt när man går in i FB via webben på datorn?
Kanske går att stänga av även där?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-07-15 22:06
Ursprungligen av CekariYH:

Har inta haft FB appen på kanske 10 år men man blir säker spårad som vanligt när man går in i FB via webben på datorn?
Kanske går att stänga av även där?

Man kan kanske använda sig av min taktik. FB används bara i OPERA. Aldrig i andra webläsare, När jag gjort mitt så avslutar jag Opera.

Mina myndighetskontakter sker via Safari. Återigen, när ärendet är avslutat så avslutar jag programmet (appen),

etc etc

Mesta sladdriga surfandet i Firefox.

Ev. åsiktssidorna via Chrome.

M.A.O. låt inte ETT 'app'företag få koll på allt ni gör.

Senast redigerat 2021-07-16 13:03
Ursprungligen av iTiger:

Nedslående att ändå 25% av användarna låter Facebook spåra dom.

Jag är en av dem, för jag bryr mig inte om Facebook vet vad jag gör. Om jag får reklam riktad till mig = bara bra, för jag vill inte ha reklam om blöjor när jag inte har en bebis. Om Facebook ser att jag tagit många foton på en hund = Så vad? Om Facebook ser att jag är med i ditten och datten-gruppen = Vem bryr sig?

Hade jag levt i Kina hade jag kanske brytt mig, men tack och lov gör jag inte det. Det är dock bra att möjligheten till att ställa in detta finns.

Men vi blir spårade på en miljard andra sätt ändå... Vill du känna dig säkrare: Sluta använd internet, telefoner, betalkort och bär alltid handskar, glasögon och mössa. Och kanske flytta ut till en skog nånstans.

För mig värdesätter jag bekvämlighet mer än integritet helt enkelt.

1
Bevaka tråden