Folk avgör givetvis vad de tycker är acceptabelt. Min personliga vy är att klockor traditionellt är runda pga att kugghjul är runda och (mekaniska) klockor drivs av kugghjul samt att visare lämpar sig bäst i en rund urtavla. Att min Omega Seamaster Professional (svart) är fruktansvärt snygg och bara en Rolex Submariner är snyggare. Däremot så är min metallänk bekvämare och snyggare än ett Rolexband.
Med det sagt, så ser jag inget behov av att stänga in en armledsdator i ett formspråk som bestämt av gamla begränsningar. Om jag ville ha en klocka så skulle jag stanna kvar med min Omega SMP - men Apple Watch är inte en klocka. Det är ett kommunikationsverktyg som sitter på min handled.
Och för den funktionen föredrar jag en fyrkantig rektangel som är mer ekonomisk med utrymmet på min handled. Vilket jag tycker är mer återhållsamt och estetiskt tilltalande. Pratar vi runda smartwatches så är gigantiska jämfört med traditionella runda klockor. Less is more i detta fall.
Så här långt är Apple Watch den i särklass världens mest sålda smartwatch, så jag har svårt att se varför några tror att en rund modell skulle göra att den skulle sälja mer.
Men YMMV…
BTW: En JLC Reverso skulle inte vara fel.