Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: iPhone 13 och Apple Watch kan presenteras den 21:e september

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPhone 13 tros presenteras tredje veckan i september och dessutom erbjuda 1 TB lagring för första gången.

Läs hela artikeln här

Fast ni menar 1024 va?

Ursprungligen av CharlesDelux:

Fast ni menar 1024 va?

Ja förlåt vår avrundning ?
Ändrar.

Senast redigerat 2021-08-19 02:36

Angående Apple klockan. Jag skulle gärna se att de släppte en rund variant av den som ett alternativ. Men vi får se.

Ursprungligen av johnh3:

Angående Apple klockan. Jag skulle gärna se att de släppte en rund variant av den som ett alternativ. Men vi får se.

Sker aldrig att de ger varianters av extern design på ny hårdvara. Men vi får se om rund eller kantig ?

  • Medlem
  • 2021-08-23 07:41
Ursprungligen av johnh3:

Angående Apple klockan. Jag skulle gärna se att de släppte en rund variant av den som ett alternativ. Men vi får se.

Håller med. De kan släppa hur många varianter, funktioner och färger de vill. Men jag kommer aldrig köpa en klocka och sätta på armen förrän den är rund.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-08-24 18:51
Ursprungligen av nmbrg:

Håller med. De kan släppa hur många varianter, funktioner och färger de vill. Men jag kommer aldrig köpa en klocka och sätta på armen förrän den är rund.

Du missar många fina klassiska klockor om du bara vill ha runda.
Ingen tackar väl nej till en JLC Reverso eller Cartier Santos, Panthere eller Tank.

  • Medlem
  • 2021-08-24 19:59
Ursprungligen av Gäddnos:

Du missar många fina klassiska klockor om du bara vill ha runda.
Ingen tackar väl nej till en JLC Reverso eller Cartier Santos, Panthere eller Tank.

Jo jag tackar nej till klockor som inte är runda. Så du har helt enkelt fel i ditt påstående att ingen skulle tacka nej till dessa klockor.

De klockorna du nämnde var för övrigt ohyggligt fula, fyrkantiga eller ej. Skulle inte ens ta på mig dem om jag fick betalt.

Folk avgör givetvis vad de tycker är acceptabelt. Min personliga vy är att klockor traditionellt är runda pga att kugghjul är runda och (mekaniska) klockor drivs av kugghjul samt att visare lämpar sig bäst i en rund urtavla. Att min Omega Seamaster Professional (svart) är fruktansvärt snygg och bara en Rolex Submariner är snyggare. Däremot så är min metallänk bekvämare och snyggare än ett Rolexband.

Med det sagt, så ser jag inget behov av att stänga in en armledsdator i ett formspråk som bestämt av gamla begränsningar. Om jag ville ha en klocka så skulle jag stanna kvar med min Omega SMP - men Apple Watch är inte en klocka. Det är ett kommunikationsverktyg som sitter på min handled.

Och för den funktionen föredrar jag en fyrkantig rektangel som är mer ekonomisk med utrymmet på min handled. Vilket jag tycker är mer återhållsamt och estetiskt tilltalande. Pratar vi runda smartwatches så är gigantiska jämfört med traditionella runda klockor. Less is more i detta fall.

Så här långt är Apple Watch den i särklass världens mest sålda smartwatch, så jag har svårt att se varför några tror att en rund modell skulle göra att den skulle sälja mer.

Men YMMV…

BTW: En JLC Reverso skulle inte vara fel.

  • Medlem
  • 2021-08-25 00:08
Ursprungligen av BlackSmp:

Folk avgör givetvis vad de tycker är acceptabelt. Min personliga vy är att klockor traditionellt är runda pga att kugghjul är runda och (mekaniska) klockor drivs av kugghjul samt att visare lämpar sig bäst i en rund urtavla. Att min Omega Seamaster Professional (svart) är fruktansvärt snygg och bara en Rolex Submariner är snyggare. Däremot så är min metallänk bekvämare och snyggare än ett Rolexband.

Med det sagt, så ser jag inget behov av att stänga in en armledsdator i ett formspråk som bestämt av gamla begränsningar. Om jag ville ha en klocka så skulle jag stanna kvar med min Omega SMP - men Apple Watch är inte en klocka. Det är ett kommunikationsverktyg som sitter på min handled.

Och för den funktionen föredrar jag en fyrkantig rektangel som är mer ekonomisk med utrymmet på min handled. Vilket jag tycker är mer återhållsamt och estetiskt tilltalande. Pratar vi runda smartwatches så är gigantiska jämfört med traditionella runda klockor. Less is more i detta fall.

Så här långt är Apple Watch den i särklass världens mest sålda smartwatch, så jag har svårt att se varför några tror att en rund modell skulle göra att den skulle sälja mer.

Men YMMV…

BTW: En JLC Reverso skulle inte vara fel.

Jag har inte någonstans påstått att en rund klocka skulle sälja mer. Har bara sagt att JAG bara skulle köpa en om den var rund.

Men det var förhoppningsvis inte mig du menade...(?)

1
Bevaka tråden