Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enligt analys kommer Spotify gå om Podcaster innan årets slut

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med Spotifys stora användarantal gick det fort att växa i lyssnare av podcasts och det verkar till och med som att de snart blir störst.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2021-09-22 14:50

Jag tycker podcaster är rörig och helt plötsligt har man laddat ner alla avsnitt till en pod och de kommer automatiskt efter det...

Jag tycker acast är betydligt bättre..

Spotify tycker jag är ruskigt kass, eftersom den aldrig kommer ihåg var man slutade lyssna och man får alltid spola fram och försöka hitta var i poden man var...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-09-23 20:51
Ursprungligen av Jeo:

Jag tycker podcaster är rörig och helt plötsligt har man laddat ner alla avsnitt till en pod och de kommer automatiskt efter det...

Jag tycker acast är betydligt bättre..

Spotify tycker jag är ruskigt kass, eftersom den aldrig kommer ihåg var man slutade lyssna och man får alltid spola fram och försöka hitta var i poden man var...

Tycker podcaster blev sämre sedan de uppdaterade gränssnittet för några månader sedan och la till betalmöjlighet.

Det är också sjukt störande att klockan och telefonen är så oberäkneliga i synkroniseringen.

Jag vill verkligen inte ha musik och podd i samma app (som Spotify och gamla iTunes).

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-09-24 09:03
Ursprungligen av ibish:

Jag vill verkligen inte ha musik och podd i samma app (som Spotify och gamla iTunes).

Just det var största anledningen att jag bytte från Spotify.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-10-07 21:52

Körde Apple Podcats tills för ca 2 år sedan då jag bytte till Spotify.

Inte för att den är bättre, men den stora fördelen är att jag har Spotify på mycket fler enheter, inklusive Windows jobbdator, native i bilen, Echo Dot och Google Home.

Så trevligt att kunna lyssna på en podd på min Apple Watch, senare på kvällen på min iPad Mini vid sängen, och sedan på morgon fortsätta i bilen. Smidigt att den sparar vad man lyssnade på senast, och fortsätter exakt där man var.

Spotify finns verkligen till precis alla mina prylar och enheter.

Sedan är det plus att det är så enkelt att lyssna på både musik och poddar i samma app. Extremt smidigt.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-10-08 08:14

Jag lyssnar till 99% på poddar när jag går med hundarna (via AirPods Pro) eller sitter i bilen (via CarPlay). Hemma är alla mina enheter AirPlay-kompatibla, även om flera även har Spotify Connect.

Ursprungligen av omartint:

Sedan är det plus att det är så enkelt att lyssna på både musik och poddar i samma app. Extremt smidigt.

Jag tycker det blir rörigt. Spotify's gränssnitt är inte det bästa och när jag lyssnar på poddar vill jag ofta lyssna på en specifik podd och inte bli rekommenderad en massa skit som nån algoritm "tror att jag kommer att gilla". Algoritmen har alltid fel. Därför vill jag inte ha poddar och musik i samma app. Om de ändå hade lagt dem på olika platser i appen hade det varit en annan sak, men det är ju hejvilt blandat.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-10-08 17:49
Ursprungligen av jonasn:

Jag lyssnar till 99% på poddar när jag går med hundarna (via AirPods Pro) eller sitter i bilen (via CarPlay). Hemma är alla mina enheter AirPlay-kompatibla, även om flera även har Spotify Connect.

Jag tycker det blir rörigt. Spotify's gränssnitt är inte det bästa och när jag lyssnar på poddar vill jag ofta lyssna på en specifik podd och inte bli rekommenderad en massa skit som nån algoritm "tror att jag kommer att gilla". Algoritmen har alltid fel. Därför vill jag inte ha poddar och musik i samma app. Om de ändå hade lagt dem på olika platser i appen hade det varit en annan sak, men det är ju hejvilt blandat.

Tror inte det spelar roll om man har hund eller inte, eller vilket märke man har på lurarna.

Förstår inte riktigt problemet med Spotify?

Jag väljer själv manuellt vilka poddar jag skall lyssna på.

Precis samma sak med musik. Jag väljer själv.

  • Medlem
  • 2021-10-09 08:39

Jag har kört Overcast i många år. Smidig app som innehåller dom funktioner som en bra podspelare behöver. I korta perioder har jag testat att lyssna på poddar via Spotify och Plex. Men enkelheten gör att jag alltid kommer tillbaka till Overcast.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-10-11 23:18
Ursprungligen av omartint:

Tror inte det spelar roll om man har hund eller inte, eller vilket märke man har på lurarna.

Ursprungligen av omartint:

Windows jobbdator, native i bilen, Echo Dot och Google Home.

Så trevligt att kunna lyssna på en podd på min Apple Watch, senare på kvällen på min iPad Mini

Jag tror inte det spelar nån roll vilken typ av dator man har, vad man har för smarthögtalare eller klocka eller vilken storlek det är på ens iPad.

Om man promenerar så är det sjuk skillnad på att göra det utan hund eller med två. Jag har fyra. Jag har inte tid med kassa gränssnitt som skapats av nån marknadsnisse för att appen ska dra in mer pengar.

Spotify är rörigt. När jag gör något annat, som tex rastar hundar eller kör bil, vill jag inte scrolla förbi 200 poddar från ointressanta, ytliga influensers när jag vill lyssna på musik. Då vill jag bli rekommenderad musik jag gillar.

Ursprungligen av omartint:

Förstår inte riktigt problemet med Spotify?

Du kan inte stänga av poddarna i Spotify. De har dem inte på en egen flik. Är man inte alls intresserad av poddar så har appen blivit rejält mycket sämre eftersom ens flöde och rekommendationer till större del består av saker man inte vill ha.

Det måste du väl ändå förstå?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-10-11 23:19
Ursprungligen av Dalle:

Jag har kört Overcast i många år. Smidig app som innehåller dom funktioner som en bra podspelare behöver. I korta perioder har jag testat att lyssna på poddar via Spotify och Plex. Men enkelheten gör att jag alltid kommer tillbaka till Overcast.

Jag gillar deras funktion för att snabba upp ljudet på ett skapligt naturligt sätt.

  • Medlem
  • Boston
  • 2021-10-12 14:41

Slår ett slag för Castro (https://castro.fm). Tycker sättet att organisera podcast med en Inbox och en Queue är bättre än alla andra spelare jag provat.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-10-13 00:14
Ursprungligen av jonasn:

Jag tror inte det spelar nån roll vilken typ av dator man har, vad man har för smarthögtalare eller klocka eller vilken storlek det är på ens iPad.

Om man promenerar så är det sjuk skillnad på att göra det utan hund eller med två. Jag har fyra. Jag har inte tid med kassa gränssnitt som skapats av nån marknadsnisse för att appen ska dra in mer pengar.

Spotify är rörigt. När jag gör något annat, som tex rastar hundar eller kör bil, vill jag inte scrolla förbi 200 poddar från ointressanta, ytliga influensers när jag vill lyssna på musik. Då vill jag bli rekommenderad musik jag gillar.

Du kan inte stänga av poddarna i Spotify. De har dem inte på en egen flik. Är man inte alls intresserad av poddar så har appen blivit rejält mycket sämre eftersom ens flöde och rekommendationer till större del består av saker man inte vill ha.

Det måste du väl ändå förstå?

Nej, tycker det fungerar helt OK med Spotify.

Men upplever däremot dina inlägg som lätt röriga.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-10-15 20:07
Ursprungligen av jonasn:

Du kan inte stänga av poddarna i Spotify. De har dem inte på en egen flik. Är man inte alls intresserad av poddar så har appen blivit rejält mycket sämre eftersom ens flöde och rekommendationer till större del består av saker man inte vill ha.

Det har dessutom blivit ännu svårare att välja specifik musik att spela, även om man bortser från alla poddar som konkurrerar om utrymmet. Hela appen går mot att bygga mer och mer på rekommendationer och mindre och mindre på egna val.

Ursprungligen av omartint:

Nej, tycker det fungerar helt OK med Spotify.

Och du kan inte sätta dig in i situationen att det skulle vara mer logiskt med poddar i en separat sektion av appen. Gotcha.

Ursprungligen av omartint:

Men upplever däremot dina inlägg som lätt röriga.

?‍♂️

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-11-13 00:13
Ursprungligen av jonasn:

Och du kan inte sätta dig in i situationen att det skulle vara mer logiskt med poddar i en separat sektion av appen. Gotcha.

?‍♂️

I bilens Spotify så är det en separat sektion.

På iPhone och iPad så väljer jag bara poddar som filter, så blir det samma sak som en egen sektion.

Fungerar klockrent för mig, men har inget problem med om det inte skulle fungera för andra. Men jag upplever det som väldigt enkelt och smidigt.

1
Bevaka tråden