Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-09-15 00:37

Då var det beställt! ?

Efter en kortare sejour inom Android är jag nu tillbaka till iPhone. Min iPhone 13 Mini kom idag. Köpt två fodral ett dyrare svart otterboxskal och ett billigare transparent skal.
Blev en snabbinställning med att hålla den nära min iPad. Ides inte ställa in allt från grunden.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2021-10-01 17:56

iPhone 13 Pro 256Gb med ett Golden brown leather case. Bytte från en iPhone 8+ så uppgraderingen blev stor och efterlängtad.

  • Medlem
  • 2021-10-01 21:05

Tjejen uppgraderade till iPhone 13 Pro Max 128GB och jag köpte hennes "gamla" 12 Pro Max, till denna köpte jag även ett sadelbrunt original läderskal.

Köpte en extra lightning kabel på 1.5 meter med den vanliga USB-A anslutningen på ena sidan. Rätt bra pris på Stora Coop på 99 kr.
Vanliga elektronikhandlare, typ Elgiganten och Mediamarkt brukar ha så dyra priser på dessa annars. Känns som en bra kvalitet, med en mjuk och böjlig kabel.
En blå diod lyser också på lightning anslutningen när man laddar.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-10-04 08:20

Investerat i en vakumförpackare. Lite bättre hållbarhet, tar lite mindre plats i frys/kyl. Bra för en som odlar sin egna mat, både veg och kött.

  • Medlem
  • ISS
  • 2021-10-05 23:41
Ursprungligen av MatsOlov:

Investerat i en vakumförpackare. Lite bättre hållbarhet, tar lite mindre plats i frys/kyl. Bra för en som odlar sin egna mat, både veg och kött.

Bra grej. Användbar även vid sous vide-tillagning.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-10-06 08:49
Ursprungligen av M37:

Bra grej. Användbar även vid sous vide-tillagning.

Skall testa det med min Instant Pot senare i höst, med en älgfilé.

Iphone 13 Pro max 256.
Men verkar som posten eller ombudet enligt posten tycker de behöver den bättre än mig.
Så jävla surt..

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2021-10-09 14:06
Ursprungligen av MatsOlov:

Skall testa det med min Instant Pot senare i höst, med en älgfilé.

Odlar du älg alltså?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-10-09 17:08
Ursprungligen av Le:

Odlar du älg alltså?

Japp, dom lever på mina marker där jag odlar träd, gräs och annat grönt. Kan även skörda rådjur, tjäder, järpe mm.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2021-10-09 17:15
Ursprungligen av MatsOlov:

Japp, dom lever på mina marker där jag odlar träd, gräs och annat grönt. Kan även skörda rådjur, tjäder, järpe mm.

Du befinner dig fan ta mig så nära paradiset man kan komma!
Lyllo!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-10-09 19:42
Ursprungligen av Le:

Du befinner dig fan ta mig så nära paradiset man kan komma!
Lyllo!

Yep, med varning om att hålla undan för ormar!

Önskade jag hade råd med en ny lur men fick bli vinterdäck ist. Pulverlackade blev d iaf ⚡️

Ursprungligen av D_Odell:

Önskade jag hade råd med en ny lur men fick bli vinterdäck ist. Pulverlackade blev d iaf ⚡️

https://i.ibb.co/j4yG43h/B3-B59700-18-AA-444-E-8-E2-D-5-FBB2-FB1-DE6-B.jpg
https://i.ibb.co/qn0N5XV/340-C6-FA8-2764-4-DFC-BB3-F-B65-EF376-DC62.jpg

Blev ingen ny lur till mig heller, men jag tröstköpte en sådan där digital väggklocka istället.https://www.albertclock.com

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-10-28 15:33
Ursprungligen av Hjopekk:

Blev ingen ny lur till mig heller, men jag tröstköpte en sådan där digital väggklocka istället. https://www.albertclock.com

Kostar som en Apple Watch SE, som ju inkluderar miniräknaren man kan behöva. Men är säkert nyttigt för hjärnan att problematisera vardagen. ?

Ursprungligen av IngoX:

Kostar som en Apple Watch SE, som ju inkluderar miniräknaren man kan behöva. Men är säkert nyttigt för hjärnan att problematisera vardagen. ?

Ja.

Magsafe skal i all ära men de skyddar inte displayen såvida inte man köper ett separat skärmskydd. Jag vill helst ha "allt i ett" så jag har köpt ett Torro fodral till min iPhone 13 Mini:
https://www.amazon.se/gp/product/B09DSYC4PW/r...

1: Inbyggd magsafe magnet som är nog starkt även för en stående magsafe laddare.
Av nån anledning görs det nästan bara magsafe fodral som enbart täcker bakdelen. Så den här är ett undantag.
2: Riktigt läder och inget TPU material.
3: Flärpen öppnas rakt neråt. Lite enklare vid telefonsamtal.
De flesta öppnas åt sidan.

Rätt dyrt fodral men kvaliten känns som den ska klara sig så länge jag har mobilen.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-11-13 00:00
Ursprungligen av IngoX:

Kostar som en Apple Watch SE, som ju inkluderar miniräknaren man kan behöva. Men är säkert nyttigt för hjärnan att problematisera vardagen. ?

Själv blev den en sådan här "tråkigare" klocka, Echo Show 5, men kanske mer praktisk och till bra pris (600 pix ink frakt från Inet).

Fördel jämfört med min klocka från Google är att den stödjer Apples ekosystem bättre (både kalender från Apple och Apple Music).

moncler mjukisbyxor 6 papp ?

Bevaka tråden