Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivering av Apple TV misslyckades

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Helt plötsligt går det inte att få ut bild över en smart tv från Samsung via Apple tv. Det enda jag hittar under inställning/Om/ är att aktivering misslyckades.

Jag har dragit ur alla kablar, startat om routern, showa Apple TV enheten, alla anslutna smart telefoner och iPads men möjligheten att kasta alternativ skärmdubblering via Apple tv kommer inte upp längre.

Min iPhone hittar ändå enheten och kan styra den via fjärrkontroll appen. Men att få ut signal från applecenheter via AppleTV går fortfarande inte.

Jag har även kollat upp Apple ID inställningar, sett till ty kortuppgifter för betalning funkar och är aktuella. Även tagit bort Apple TV från Apple ID.

Hoppas verkligen att detta är inte att knepig från Apple att få oss att köpa nya enheter trots att de gamla bör fungera

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig med det här problemet.

  • Medlem
  • 2021-11-05 20:26

Du har en Apple TV 3 och programvaran kom så sent som i september i år. Det kan ha gått snett i uppdateringen av den. Om inget hjälper skulle jag pröva att återställa med hjälp av iTunes. Kolla här:

https://www.enkelteknik.se/aterstall-en-apple...

Tack för svaret, jag hade både nollställt och återställt enheten men problemet återstår.

När jag försöker göra stegen enligt länken så har iTunes ändrats och finns inte nånstans jag kan hitta min Apple TV enhet, inte i appen TV heller.

Det jag tycker mest irriterande att samtidigt hade min iMac 27" dött under uppgraderingen till Monterey och Apple vägrar lösa problemet trots att det är under garanti. Ska skriva om detta i en annan tråd, men till dess skulle vara bra om jag ändå kunde rädda Apple TV.

Jag kommer inte vidare när jag skulle se enheten i iTunes ...

Ursprungligen av Alix:

Du har en Apple TV 3 och programvaran kom så sent som i september i år. Det kan ha gått snett i uppdateringen av den. Om inget hjälper skulle jag pröva att återställa med hjälp av iTunes. Kolla här:

https://www.enkelteknik.se/aterstall-en-apple...

När jag kopplar Apple TV till iMac med Micro USB kabel (hade försökt med fem stycken) händer ingenting heller, Apple TV dyker inte upp i Finder.

  • Medlem
  • 2021-11-05 21:39

Det var tråkigt att höra. Tyvärr råder jag ingen bot på problemet.

Tack för hjälpen

Det löste sig på ett konstigt sätt. När jag inte hade mer att göra, hade jag kopplat ihop enheten med smart tv-n. Jag gick in i alla inställningarna och tog bort parkopplingen mellan Apple Remote och själva enheten. Då hade den vaknat till liv och det fungerar.

Dock har jag ingen logisk förklaring till detta.

Jag upplever att Apple produkterna hade blivit mycket sämre. I tjugo några år hade jag använt mig uteslutande av deras produkter, men senaste året hade jag fler samtal med supporten än under alla år tillsammans. Deras support och seniora avdelning" har blivit skräp och klagomålen fastnar där. Tyvärr känns det så att jag övergår så småningom till andra tillverkare.

Tack i alla fall för din hjälp

med vänliga hälsningar

Josef

Ursprungligen av Alix:

Det var tråkigt att höra. Tyvärr råder jag ingen bot på problemet.

Ursprungligen av t1glezan:

När jag kopplar Apple TV till iMac med Micro USB kabel (hade försökt med fem stycken) händer ingenting heller, Apple TV dyker inte upp i Finder.

Den ska INTE dyka upp i Finder. USB-porten är INTE till för att koppla ihop Apple TV med dator. USB-porten är till för service och support.

  • Medlem
  • 2021-11-06 10:01
Ursprungligen av t1glezan:

Det löste sig på ett konstigt sätt. När jag inte hade mer att göra, hade jag kopplat ihop enheten med smart tv-n. Jag gick in i alla inställningarna och tog bort parkopplingen mellan Apple Remote och själva enheten. Då hade den vaknat till liv och det fungerar.

Dock har jag ingen logisk förklaring till detta.

Jag upplever att Apple produkterna hade blivit mycket sämre. I tjugo några år hade jag använt mig uteslutande av deras produkter, men senaste året hade jag fler samtal med supporten än under alla år tillsammans. Deras support och seniora avdelning" har blivit skräp och klagomålen fastnar där. Tyvärr känns det så att jag övergår så småningom till andra tillverkare.

Tack i alla fall för din hjälp

med vänliga hälsningar

Josef

Bra att det löste sig! Hur det nu gick till...

  • Medlem
  • 2021-11-06 10:03
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den ska INTE dyka upp i Finder. USB-porten är INTE till för att koppla ihop Apple TV med dator. USB-porten är till för service och support.

Apple TV 3 är en äldre produkt, och jag hittade ingen guide för nyare Mac OS där just Finder har ersatt Itunes vad gäller anslutna Iprylar, som en Apple TV. Jag tror att TS har just en nyare mac, och där är det Finder som gäller.

Ursprungligen av Alix:

Apple TV 3 är en äldre produkt, och jag hittade ingen guide för nyare Mac OS där just Finder har ersatt Itunes vad gäller anslutna Iprylar, som en Apple TV. Jag tror att TS har just en nyare mac, och där är det Finder som gäller.

USB-porten på Apple TV har mig veterligen aldrig varit till för något annat än service och support.

Då problemet är löst låses tråden och ovidkommande inlägg har dolts. /Moderator

1
Bevaka tråden