Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iCal till T610 och med iCal...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har 2 irriterande problem.

1. När jag lägger till möten i iCal så kan jag inte ha dem till klockan 00.00. Vet någon en lösning på detta problem, eller är det bara jag som har det problemet.

2. När jag synkar kalendern till min T610 med iSync så skjuts tiderna på mina möten tillbaka två timmar. Någon som har ett liknande problem?
exempel: möte börjar kl. 18.00 och i telefonen så startar mötet kl. 16.00...

Hoppas på att någon här kan hjälpa mig med dessa problem.

Mvh Daniel

Citat:

edit: märkte att iSync inte delade mina mötyen, dock så kvarstår problemet att alla tider skjuts tillbaka två timmar...

Senast redigerat 2003-09-18 15:36
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2003-09-18 04:29

Den första frågan kan jag hjälpa dig med.
I Inställningar finns en popupmeny "Slutar kl". Den får du ställa till "00:00".

Denna inställning har och hade jag i iCal. det hjälper inte att sätta "Slutar kl" till l 00.00...

Mvh Daniel

• Medlem
  • Mölndal
  • 2003-09-18 07:58

Jag provade själv. Att göra det grafisk funkar. Men att skriva in värde 00:00 går ej i iCal. troligtvis pga att det är en annan dag (nästkommande dag). 23.59 går dock.

Så det får du nog leva med...

Citat:

Skrevs ursprungligen av bod
Jag provade själv. Att göra det grafisk funkar. Men att skriva in värde 00:00 går ej i iCal. troligtvis pga att det är en annan dag (nästkommande dag). 23.59 går dock.

Så det får du nog leva med...

Okej då vet jag att så är fallet...

Bara försöka lösa problem nr 2...

Mvh Daniel

Det måste väl finnas någon som har Sony Ericsson T610 som har samma problem när dom synkar...

• Oregistrerad
  • 2003-09-18 16:01

förskjutningen har med sommar/vintertid att göra.

Jag har min T610 inställd på VINTERTID, GMT+2 och automatisk tidszon AV.

Prova gör en helt ren synkning med dessa inställningar, borde fungera.

Tackar tackar det funkade

Att jag inte tänkte på det..

Nu funkar allt i alla fall

/Daniel

• Medlem
  • 2003-10-02 10:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av macgunde
Hej!
När jag lägger till möten i iCal så kan jag inte ha dem till klockan 00.00. Vet någon en lösning på detta problem, eller är det bara jag som har det problemet.

Jag löser det så här:
1. Jag lägger in mötet så långt det är möjligt, tex rätt dag och rätt starttid. Stopptiden kan vara vad som helst, men jag brukar skriva 23.59 för att komma så nära som möjligt om jag skulle glömma steg 3.
2. Synka iCal med telefonen.
3. Ändra mötets stopptid i telefonen.
4. Synka telefonen med iCal.

Nu ska det bl rätt tid även i iCal.

Detta fungerar även om man vill ha möten som ssträcker sig över midnatt. Jag har ibland "möten" från kl 19 en dag till kl 04 nästa dag. Då lägger jag bara in ett entimmesmöte i iCal som jag sedan går in och ändrar i telefonen och synkar tillbaka. Men det syns inte i iCal utom när man klickar fram Aktivitetsinfo.

• Oregistrerad
  • 2003-10-02 18:05

I nästa version av iCal kan man lägga start- och sluttid hur man vill. Typ från 09:00 på tisdagen tills 12:00 på torsdagen.

• Medlem
  • 2003-10-02 18:08

när kommer den? Med Panther?

Synka mer än 8 veckor mellan T610 och iCal

Citat:

Skrevs ursprungligen av macgunde
Det måste väl finnas någon som har Sony Ericsson T610 som har samma problem när dom synkar...

Jag skulle hjälpa min fru med synkningen iCal <> T610. Hon ville ha mer än de 8 veckor som iSync erbjuder. Genom att editera filen "BTConduitDefaults.plist" och ändra <key>kBTConduitDayRangeKey</key> till 364 dagar istället för 56 dagar (=8 veckor) kan hon föra över kalenderuppgifter ett helt år framåt (sen får man inte pilla på tidsinställningen i iSync).

Nu upptäckte vi vi en helskum sak när man synkar mellan iCal och T610: Kalenderuppgifter före 28 mars stämde perfekt men från den 28 mars och framåt blev det en tidsförskjutning på 1 timme. Efter ett tag kom jag på att det är då sommartiden börjar, men det är ju helsjukt. Hur kan någon komma på att ändra tiden, man bokar ju ett klockslag oavsett om det är före eller efter sommartiden.

Jag har sett på internet att många har haft bekymmer i höstas när vintertiden började.

Kan någon lista ut om det är iSynk, iCal eller T610 som gör fel?

PS. Tipset hittade jag på http://www.macosxhints.com/article.php?story=2003103110325138

Senast redigerat 2004-01-17 21:58
1
Bevaka tråden