Skrevs ursprungligen av macgunde
Det måste väl finnas någon som har Sony Ericsson T610 som har samma problem när dom synkar...
Jag skulle hjälpa min fru med synkningen iCal <> T610. Hon ville ha mer än de 8 veckor som iSync erbjuder. Genom att editera filen "BTConduitDefaults.plist" och ändra <key>kBTConduitDayRangeKey</key> till 364 dagar istället för 56 dagar (=8 veckor) kan hon föra över kalenderuppgifter ett helt år framåt (sen får man inte pilla på tidsinställningen i iSync).
Nu upptäckte vi vi en helskum sak när man synkar mellan iCal och T610: Kalenderuppgifter före 28 mars stämde perfekt men från den 28 mars och framåt blev det en tidsförskjutning på 1 timme. Efter ett tag kom jag på att det är då sommartiden börjar, men det är ju helsjukt. Hur kan någon komma på att ändra tiden, man bokar ju ett klockslag oavsett om det är före eller efter sommartiden.
Jag har sett på internet att många har haft bekymmer i höstas när vintertiden började.
Kan någon lista ut om det är iSynk, iCal eller T610 som gör fel?
PS. Tipset hittade jag på http://www.macosxhints.com/article.php?story=2003103110325138