"hårdvaruguru"...tja, om nätdelen har smällt så kanske det bästa är att testa maskinen genom att plocka ur minnen först. Ett trasigt cache minne brukar kunna ge EXAKT de symptom du beskriver, men också vanliga minnen. Jag gissar att de kan ha fått sig en omgång när nätdelen byttes... Självklart måste ni också testa att resetta moderkortet genom att hålla ned den lilla röda knappen i minst 10 sek. Ta ut backupbatteriet innan reset. Jag vet inte hur cachen sitter på en blåvit g3;a men det är min första gissning - ta ut det (om det går) och prova att köra utan - uppstår samma problem? Sätt i så fall tillbaka Cachen och ta ut alla minneskapslar - utom orginal, prova att byta minneskapslar och boota om mellan varven. Jag har haft samma fel på en powercomputing, och då var det cachen som var trasig...
Lycka till!
MVH Mattias
(PS Detta är vad man enkelt kan göra själv utan att det kostar något. Annars kanske ni kan klaga på att problemet uppståt efter lagning? Det ligger ju nära till hands och misstänka att något med spänningen har slagit ut vitala delar av datorn - men sikta på cache och minnen - i regel är det ju livstidsgaranti på dessa DS)