jag tänkte kryptera mitt "hem" när jag installerat Panther, men då hade jag för lite ledigt på hårddisken. Efter att jag bytt disk testade jag. (igår)
det sista jag gjorde var att ta en backup på hela hemma-mappen. man hade ju läst lite om vad som kan hända.. men, jag hade ju inte haft några större problem innan med Panther.
Det funkade. MEN, idag när jag tittar i min adressbok... ÄR DET BARA 4st kort i den..resten är borta..
okej... shit... 200 namn, gamla polare, kunder, ja ni vet hur det är..
tänker efter och kommer fram till att reverta till backupen jag gjort innuti iSync för några dagar sedan... men vart ligger den? hittar inte.. paniken börjar komma..
att slå av FileVault och börja mecka tillbaka till den "stora" retrospect-backupen är nånting jag inte är så sugen på.. men det får bli nödlösning plan C.
Kommer på att det ju faktist ligger en helt up-to-date mapp med mina contacts på min iPod. stänger av autosyncen och kopplar i iPoden. Drar över mappen contacts till skrivbordet för att ha "två"..
och drar över iSync.vcf till adressboken..
döm om min förvåning när alla min kort REDAN ÄR TILLBAKA PÅ SIN PLATS?! och iSync frågar vad jag vill göra med alla duplicates?!
KORTEN VERKAR ALDRIG HA FÖRSVUNNIT HELT.. bara.. vart på semester.. och fick skrämmas fram..
jävligt konstig bug..
FileVault förblir PÅ hos mig. allt annat verkar funka. men som sagt. slå INTE PÅ DET utan en bra backup innan. och det är ju inte dirkekt en avsaknad av varningstexter innan man aktiverar FileVault..