Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesignproblem i Panther

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

InDesign vägrar att visa bilder högupplöst.
Istället för högupplöst visas en box likt den som i ”optimerad visning”. Sen när jag försöker spara - avslutas programet.
Panther är installerat.
InDesign funkade superfint tills för några dagar sedan - jag kan ha fel - men det senaste som lagts till är en säkerhetsuppdatering... Hur går man tillbaka en version av säkerhetsupp.? Går det? Kan det verkligen vara den som spökar...?
Har inte ”dunkat” in den i min andra burk - och där funkar panther och ID perfar... än så länge...

Citat:

Skrevs ursprungligen av JSTFrasse
InDesign vägrar att visa bilder högupplöst.
Istället för högupplöst visas en box likt den som i ”optimerad visning”. Sen när jag försöker spara - avslutas programet.
Panther är installerat.
InDesign funkade superfint tills för några dagar sedan - jag kan ha fel - men det senaste som lagts till är en säkerhetsuppdatering... Hur går man tillbaka en version av säkerhetsupp.? Går det? Kan det verkligen vara den som spökar...?
Har inte ”dunkat” in den i min andra burk - och där funkar panther och ID perfar... än så länge...

Nej det tror jag inte att det beror på. Får man fråga om du körde "Arkivera och installera" eller om du gjorde en vanlig uppdatering när du installerade Panther?

Jag uppgraderade bara... det kanske var dumt...

Nej, det ska funka. Reparera rättigheterna och installera InDesign igen så borde det vara ok

Är det EPS-fil som du försöker visa? Kan den vara skadad på något sätt?

Jag fick riva hela maskinen här på jobbet. Den hade varit strulig ett bra tag och jag trodde Panther skulle återställa problemen med det blev värre. Till slut fick jag formatera och installera allt från scratch. Trots detta så har jag fått installera om InDesign ytterligare en gång på denna 2-veckorsperiod. Plötsligt sa den att den inte kunde verifiera serienumret och vägrade starta.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
Nej, det ska funka. Reparera rättigheterna och installera InDesign igen så borde det vara ok

Är det EPS-fil som du försöker visa? Kan den vara skadad på något sätt?

Jag har också samma problem. Alla EPS-bilder som jag har skapade i FreeHand MX kan inte visas högupplöst i InDesign. Programmet blir också väldigt segt, trots att jag kör på 2x2Ghz G5 med 4 Gb i RAM...

Finns det verkligen inte någon lösning på strulet med Panther och Indesign????

Jag gjorde en arkivera&installera-installation när jag bytte från Jaguar till Panther. Dessutom har jag tryckt in alla hittills tillgängliga systemuppdateringar.
Indesign 2.0.2 trasslar faktiskt inte alls, och har inte gjort det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björn Malmehed
Jag gjorde en arkivera&installera-installation när jag bytte från Jaguar till Panther. Dessutom har jag tryckt in alla hittills tillgängliga systemuppdateringar.
Indesign 2.0.2 trasslar faktiskt inte alls, och har inte gjort det.

Jag formaterade om datorn och lade in ett fräscht nytt system, uppdaterat systemet med allt nytt och har det senaste från Adobe, ändå strular det maximalt...

Det suger verkligen!!!!

1
Bevaka tråden