Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att öppna InDesign-dok från pc...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
På skrivbordet ligger ett InDesign-dokument som jag fått från en pc-vän. (Dokumentsymbolen syns.) Ska inte vara några problem att öppna säger mina vänner, men det är total lögn för min del. Programmet klagar på att den inte kan läsa innehållet eller att det saknas en plug-in. (pc-dokumentet är InD 2 och jag kör InD 2.02-svensk).
Detta kanske är en baggis för alla här, men jag har mest kört Quark och vet faktiskt inte vad jag ska göra...
Kan någon hjälpa?

mvh
/anders

Citat:

Skrevs ursprungligen av Parsmo
Hej!
På skrivbordet ligger ett InDesign-dokument som jag fått från en pc-vän. (Dokumentsymbolen syns.) Ska inte vara några problem att öppna säger mina vänner, men det är total lögn för min del. Programmet klagar på att den inte kan läsa innehållet eller att det saknas en plug-in. (pc-dokumentet är InD 2 och jag kör InD 2.02-svensk).
Detta kanske är en baggis för alla här, men jag har mest kört Quark och vet faktiskt inte vad jag ska göra...
Kan någon hjälpa?

mvh
/anders

Under förutsättning att din vän en riktig InDesign 2.x så ska det funka. Dock har jag varit med om att de lätt blir skadade vid mail-överföringar och liknande. Om det är fallet, be dem packa dokumentet innan de skickar det.

• Medlem
  • 2003-11-12 15:00

Beta-relaterat? Kolla att din vän inte har "köpt" sin Indesign på Kazaa.

1
Bevaka tråden