Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handikappad PDF Maker på Mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-18 11:38

När jag gör en PDF med PDF Maker i Word i Windows får jag automatiskt in t.ex. bokmärken från rubrikerna. Icke så på Macen...

Eftersom det inte är så jätteroligt att lägga in några hundra bokmärken och länkar manuellt, vore det trevligt om detta ville funka.

Gör jag fel, har jag fel på mitt Acrobat (6.0 Pro), eller finns helt enkelt inte denna funktion i Mac-versionen (vilket onekligen skulle ge PC-förespråkarna ansenliga mängder vatten på sin kvarn)? Finns i så fall andra program för att göra samma sak?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-18 13:54

Förtydligande (och "bump"...):
Tanken är inte att starta ett Mac/Windows-krig, utan bara få klarhet i om det är så att PDF Maker inte har samma funktioner på Mac som Windows. Känner mig lite lurad...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-19 12:47

Känner mig lite ensam här...
Är det verkligen bara jag som har problem att skapa PDF:er från Word med PDF Maker?
Hör gärna av er ifall detta funkar hos er, och om ni i så fall har gjort något särkilt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-20 11:43

OK. Det är alltså bara jag bland 5000 professionella Mac-användare som försöker skapa PDF:er från Word...
Med den statistiken förstår jag om Adobe inte lägger in den funktionen i Mac-versionen.

Men om någon trots allt kan säga nåt om min teori (gör jag fel eller finns inte detta) så vore jag ytterst tacksam för ett svar.

Tyvärr funkar inte den funktionen i Mac-versionen av MS-Office

• Medlem
  • Höganäs
  • 2003-12-01 11:44

Hur får man fram "PDF-knapparna" i Word, förutsatt att man installerat Acrobat 6 Pro ?

• Medlem
  • 2003-12-01 13:30

I eng Word.

View-Toolbars-Adobe PDF-maker.

Hoppe

• Medlem
  • Höganäs
  • 2003-12-01 13:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Hoppe
I eng Word.

View-Toolbars-Adobe PDF-maker.

Hoppe

Det har jag (naturligtvis) provat, men alternativet finns inte som alternativ...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-01 17:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
Tyvärr funkar inte den funktionen i Mac-versionen av MS-Office

OK. Så det är Office och inte Acrobat som krånglar alltså. Borde jag ha förstått...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-01 17:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F
Hur får man fram "PDF-knapparna" i Word, förutsatt att man installerat Acrobat 6 Pro ?

Jag har för mig att man måste uppdatera Word/Office till senaste versionen (10.1.5) innan man installerar Acrobat.
Updaterare finns här: http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx

• Medlem
  • Höganäs
  • 2003-12-01 23:54

Hmm. Har uppdaterat, verkar inte funka. Ska prova mer imorgon...
/M

1
Bevaka tråden