Klart jag ägnar lite tid till att få med omslaget. Annars blir ju inte låtarna kompletta.
Riktigt bra är funktionen med flera bilder för CD-böcker. Ibland innehåller det medföljande häftet viktig info som är olika för varje spår. Eller också flera sidor information för varje spår. Särskilt tänker jag på konstskivor där en låt handlar om en eller flera konstverk. Visst, bilden/bilderna blir inte i proffskvalitet men det är bättre än ingenting. Lägger man lite krut på inscanningar och efterbehandling blir filer fortfarande små men stora. 50-100kb för en helskärmsbild är helt ok tycker jag. Det är dessutom praktiskt att bilderna "bakas in" i låtarna, det förenklar säkerhetskopieringen betydligt.
Problemet är snarare att hitta bra titlar via CDDB. Min musik finns ofta inte med i den databasen. Den är usel på klassisk musik och på svenska CD-böcker. Ibland finns en felstavad variant på skivor från Naxos där någon blandat ihop kompositör med artist. (Bach är t ex inte en artist, däremot är Peter Jablonski det.) Det är ofta jag lägger in titlarna själv.
Finns titlarna i CDDB är de ofta inskrivna av en klant som inte kan stava. Låttitlarna saknar cediljer, punktuation och drabbas ofta av den ack så vanliga amerikanska sjukan, dvs Stor Bokstav På Varje Ord. På amerikanska låtar är det ok om man tryckt så på omslaget men det är knappast rätt i det svenska språket. Ofta rättar jag och skickar till CDDB.
Det är trevligt med ordning. Även i iTunes. Det tar kanske lite extra tid men sparar desto mer tid om t ex ngt år när jag glömt hur omslagen ser ut.