Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två Acrobat Distiller som bevakar samma mapp?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att ha två st Acrobat Distiller på olika maskiner som bevakar samma "Watcht folder"? Kan tänka mig att ha detta för lastfördelning och "backup" eftersom Distiller 6 inte riktigt är stabil... lite för många krascher på senaste tiden... Är det någon som provat?

Inte för att jag har testat, men det låter ytterst, ytterst vanskligt.

Sånt där brukar vara ett recept på filskador, inkonsekvenser, etc. Jag kan i vart fall säga så mycket att Acrobat aldrig har testats för det ändamålet och att det är något iaf jag starkt skulle avråda från

Om du vill ha en verifieringsprocess så är det både bättre och tillförlitligare att sköta det med några AppleScripts.

kunde tänka mig det... nåja, då blir det till att fixa/lösa problemet med ostabil distiller istället för att gå runt problemet...
Men, det vore ju en bra funktion att ha lastfördelning/backup av 2 distillrar, eller hur?

Om du är rädd för att Distiller ska gå ner så kan du skapa ett litet "on idle"-script som set till att den startas så fort den går ner.

Kanske en AppleScript-folder-action på en mapp som kopierar innehållet till två andra mappar, som i sin tur bevakas. En för varje Distiller.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Kanske en AppleScript-folder-action på en mapp som kopierar innehållet till två andra mappar, som i sin tur bevakas. En för varje Distiller.

AppleScript kan skicka remote events, så filen behöver inte kopieras. I pseudokod skulle det se ut ungefär så här:

If not (app "Distiller" is busy) then
öppna på den här burken
else
öppna på den andra burken
end if

Ett sånt script har också fördelen av att dra igång distiller om det inte redan är startat. Däremot så skulle jag inte tro att det är en bra lösning att köra två Distillers parallellt på samma maskin

1
Bevaka tråden