Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordsproblem

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-11-21 09:16

Sedan jag uppdaterade till panther så har jag fått ett lustigt problem, varje gång jag startar om datorn så blir inte default tangentbord svenskt utan amerikanskt..Så jag måste gå in i systeminställningar "indata" och bocka av amerikanskt tangentbord? Vad kan jag göra åt detta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-16 09:46

Robban, jag har f[tt samma problem. Som synes. R'ven g[r ;ver [n. Fick du n[n l;snign p[ ditt_
Översättning:
Robban, jag har fått samma problem, som synes. Räven går över ån. Fick du nån lösning på ditt?
/Thomas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-16 09:48

PS.

Detta gäller 10.3.2 på en G4Dual533 (Digital Audio). Rättigheter uppdaterade, systemet optimerat etc (med Ony X).

DS

• Medlem
  • 2004-01-16 10:21

Har du bytt skrivbordsbild? Kolla i så fall in denna tråd.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-16 13:29

Av alla logiska kopplingar!

Jag har bytt bild - men till en mapp där bilderna byts ut efter hand. Ska jag spara om alla bilderna? Eller döpa om mappen? Vad är det frågan om?

(Tack för tipset i alla fall

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-01-16 14:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av thomas
Av alla logiska kopplingar!

Jag har bytt bild - men till en mapp där bilderna byts ut efter hand. Ska jag spara om alla bilderna? Eller döpa om mappen? Vad är det frågan om?

(Tack för tipset i alla fall

Skickade just meddelande till dig men såg precis efter att lösningen fanns här..Och nu vet jag även vad som orsakade det:D

• Medlem
  • Piteå
  • 2004-01-16 15:13

Om ni vill byta tangentbordslayout snabbt, alt+apple+space.
Om ni har en primär och en sekundär layout dvs

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-17 11:45
Citat:

Skickade just meddelande till dig men såg precis efter att lösningen fanns här..Och nu vet jag även vad som orsakade det

Tack!

Men nån lösning är det ju inte. En workaround, kanske, fast man måste ju upprepa den hela tiden ifall det inte hjälper att spara om skrivbordsbilderna! Och jag begriper då inte orsaken till denna märkliga koppling.javascript:smilie(':p')

Men tack för hjälpen allihop.

/Thomas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-18 17:53

Problemet att burken ändrar till amerikansk tangentbordslayout vid varje omstart kvarstår fortfarande. Detta gäller 10.3.2 på en G4Dual533 (Digital Audio). Rättigheter uppdaterade, systemet optimerat etc (med Ony X).

Jag har återgått till standardskrivbordsbakgrund så det är nog inte felet som beskrivs i
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25389

Nån som har löst problemet bättre?

Thomas

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-06-07 15:42
Ursprungligen av thomas:

Problemet att burken ändrar till amerikansk tangentbordslayout vid varje omstart kvarstår fortfarande. Detta gäller 10.3.2 på en G4Dual533 (Digital Audio). Rättigheter uppdaterade, systemet optimerat etc (med Ony X).

Jag har återgått till standardskrivbordsbakgrund så det är nog inte felet som beskrivs i
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25389

Nån som har löst problemet bättre?

Thomas

Drivrutiner för wacom-platta och iMate kan ställa till med sådana problem

• Medlem
  • 2004-06-07 15:45

I mitt fall har jag fått samma problem med Palm desktop. När man tar bort det, så försvinner problemet. Rätt jobbigt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-10 18:03
Ursprungligen av stfm:

I mitt fall har jag fått samma problem med Palm desktop. När man tar bort det, så försvinner problemet. Rätt jobbigt.

Har både Palm desktop och Wacom-platta installerad. Men det verkar som om problemet är borta i och med 10.3.4. Peppar, peppar....

Hmm......har en sprillans PB12 med 10.3.4 installerat. Installerade en Wacom-platta igår
och har nu exakt era problem. Är inte sååå jobbigt att byta, men lite störande är det allt.

1
Bevaka tråden