Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amerikanskt och svenskt tangentbord - kompatibla?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Jag har lyckats få mitt tangentbord på min PBG4/500 att sluta fungera. Frågan gäller huruvida ett amerikanskt och ett svenskt tangentbord är kompatibla med varandra bortsett från att några tangenter skiljer? Kan man köpa ett i USA - grejen är att jag funnit ett där för $120 till skillnad för Lanmaster i Sverige som vill ha 2500:- - och sedan byta ut tangenterna och sen köra svensk tangentbordslayout?
Det hade varit helfint!

I övrigt; har ni någon aning om hur svårt det är att få tag i ett begagnat svenskt?

Mvh Christian

Jag vet i alla fall att det inte är några problem att använda amerikanska 'externa' tangentbord med svensk teckenuppsättning, så jag tycker inte du borde stöta på några problem med det du beskriver. Lite förvirrat kan det bli dock, i synnerhet vad gäller siffertangenterna

Ställ bara in svensk tangenbordsuppsättning i Systeminställningar.

Vill LANMASTER ha 2500:- för endast tangentbordet eller är det även inkluderat installation av detta i priset?

Jag har ju "knapparna" (de svenska) så det är väl bara att flytta över och så... Men datorn accepterar ett amerikanskt?

Installation av ett tangentbord till en PBG4Ti? ;-). Det sätts ju dit på 10 sekunder... så det kan jag inte tänka mig.
Vad tror ni om frakt och liknande när det gäller en pryl som denna? Erfarenhet... typ pris och så?

Företaget jag har i tankarna är www.pbfixit.com

Tack för era repliker! Grym sajt/forum det här får jag säga!

Intressant att tangentbord till just PBG4 400/500 är fjärde "bestsellern" på PBfixit...

1
Bevaka tråden