Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlänga skärmsladd?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-25 16:43

Kan man köpa förlängningssladd till skärmar någonstans? skulle behöva mellan 3-5 meter lång skärmsladd (om det ens är möjligt) .. har en 19" MAG skärm.

Tittade snabbt på www.dustin.se och hittade några.

Kolla under Kablage/Adaptrar -> PC kablar -> Förlängningar.
Finns kanske mer under andra rubriker. Ingen aning om kvalitet dock.

/Hec

[edit] Givetvis om man är lite smartare kollar man även under rubriken -> "Skärm"

• Medlem
  • 2004-01-25 18:25

aah det borde man ju tänkt på tackar! Undra hur pass mycket prestandaloss man får på 3 meter.. hrm..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-25 18:31

Vi installerade tidigare en förlängningskabel som var ca 5 m lång och det blev egentligen inte så lyckat, bilden blev väldigt oskarp. Lösningen var dock enbart temporär och en anledning till att bilden blev oskarp kanske också berodde på att den laptop vi hämtade skärmbilden från var för "svag", ren spekulation dock.

Jag har för mig att det finns signalförstärkare för dylik installation. Ett annat alternativ borde vara att skicka signalen digitalt (DVI) men jag gissar att din skärm kanske inte har en sån ingång?

• Oregistrerad
  • 2004-01-25 19:31

Jag kör med en 5-meters kabel med utmärkt resultat. Den är hyffsat grov och kostade rätt många hundralappar om jag minns rätt. Jag skulle inte skarva med nån förlängningssladd dock. I skarven kan man förlora mycket. Sladden sitter mellan en PowerMac och en Sony 21"-skärm med BNC-kontakter. Anledningen till den långa (för långa faktiskt) sladden kan du se här: http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=32743.

När jag jobbade på Adobe så körde vi 25-meterskablar, och ibland ännu längre. Satsa på bra kabel bara

1
Bevaka tråden