Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrifter från InDesign 2 "försvinner"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har hittills brutit i InD 1.52 i Classic, men sitter nu med ett projekt som jag ville bryta i InD2 för att kunna "återvinna" index-märkning från Word-manuset.

Har problem med att utskrifter, de går vidare till Utskriftshanteraren för att sen bara "försvinna". Skrivaren blinkar under bearbetning men lägger sen av.

Skrivaren är en gammal HP 4 m plus.
Går det att få felrapportering från Utskriftshanteraren så man vet vad som händer?

Plockar jag alla element från sidan som vägrar och lägger i nytt tomt dokument så funkar utskriften.

Verkar inte vara ensam med utskriftsproblem, så nån kanske har nåt bra tips?

Tack på förhand

Jag har i stort sett samma problem, enda skillnaden är att jobbets Xerox Phaser 7700 inte ens blinkar. =/

Allt ser ut att fungera, men det kommer ingen utskrift. Det jobbiga för mig är att om jag skriver ut från InDesign (2.0.2) så verkar den ligga kvar i skrivarens kö och stoppa alla utskrifter för mina kollegor.

Detta från Mac OS 10.2.8

Detta har nog att göra med att postscriptversionen i skrivaren är för gammal. (jobbet försvinner) ELLER att den har för lite minne, så den bara tjockar ihop och får infarkt.

Jag upplever samma som ni. Ibland försvinner den, ibland tjockar den ihop totalt och låser användarkön totalt. Måste starta om skrivaren.

"Använder" en Minolta Dialta DI-350.

Det hela löste sig när jag kastade ut den gamla skrivaren genom fönster, hoppade på den tills den bestod av småbitar, sprang och köpte en ny skrivare...

Ny är allt frid och fröjd.

/jonaz

Det fungerar som det ska från InD 2.0.2 på OS 9 på samma skrivare.

Det borde väl betyda att postscriptversionen i skrivaren inte är för gammal, och det fungerar inte att skriva ut nånting, spelar ingen roll hur stort jobbet är.

Någon som har någon idé?

- Har du rätt ppd-fil i OS X? Du kanske kör med någon gammal fil som följt med systemet? Dessa filer är man ju tvungen att installera manuellt i OS 9 men de följer med i OS X.

- Exportera till PDF och testa att skriva den vägen. Inte som permanent lösning utan som felsökning.

- Du kan välja Postscript 2 eller 3 vid utskrift i Indesign. Har du testat båda?

Utskriftshantering i OS X har, hmm hur ska man säga det, många utvecklingsmöjligheter...

Prova med att ta bort skrivaren, och sedan lägga till den igen i print center.

Jag har provat med både Postscript 2 och 3, jag har även testat att ta bort och lägga till skrivaren. Inte säker på vilken ppd-fil jag använder dock. Ska kolla upp det imorgon, tack för hjälpen!

Martin

Lösningen på mitt problem blev att ändra till IP-utskrift.

1
Bevaka tråden