Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

flimrande stillbilder

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-10 10:12

Hej!
Jag är nybörjare vad det gäller videoredigering och har precis satt ihop ett bildspel med stillbilder i FCE. Jag har överfört bildspelet till min miniDV-kamera och kopplat den till TV:n för att titta. Många av stillbilderna flimrar då de spelas upp på TV:n, något som inte sker då jag tittar på bildspelet i datorn. Bilden upplevs som om den skakar, särskilt bilder med många detaljer. När jag trycker på paus på kameran blir bilden blick stilla men när jag spelar bandet börjar bilden skaka igen.

Kan någon förklara vad det beror på? Överföringen? TV:ns kvalitet? Finns något jag kan göra för att avhjälpa problemet?

Tack för all eventuell hjälp
/anbe

  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 10:42

Det kan var att du har komprimerat bildspelet mycket.

Vad är det för ?
Fotografi, eller video från dv-kamera på stativ.

  • Medlem
  • 2004-02-10 11:31

Bilderna är 5MP jpg från digitalkamera (ca 2MB st.), importerade till FCE. Gör inte FCE automatiskt om dem till rätt storlek innan jag överför till video?

Leta efter ett filter som heter "De-interlace" och applicera det på dina bilder. Jag har bara kört FCP men funktionen borde finnas även i FCE.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-10 12:16