Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign: monterad Word-fil visar Ändringar/Tillägg

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blir galen: monterar en Word-fil och i Indesign 2.0.2 visas "ändringsmarkeringar" i den monterade texten. Dvs borttagen text visas överstruken och tillagd text understruken.

Hittar inget i importalternativen som styr det, inte heller i Word. Texten visas som den ska i Word. Provat att spara om i rtf-format, ingen skillnad.

Any ideas?
/j

Vill du ha en levande länk till filen eller bara få in texten i dokumentet? Om det är det senare så väljer du "unlink" i länkpaletten (under pilmenyn).

I inDesign CS läggs inte word-filer in som länkade objekt så man har tänkt om lite där.

jag förklarade mig nog dåligt. Det är inte så att det är ändrings som görs i word-filen och uppdateras i InD-dokumentete. Det är ändringar som är gjorda under redaktörens arbete i filen som visas i InD när jag monterar. Se bif dump.

Jag läste nog lite för snabbt... har inte sett problemet tidigare.

Du kanske kan testa hur Apple Preview hanterar ändringarna? I Panther läser Preview både RTF och Word. Ser det rätt ut i det programmet kanske du bara kan kopiera/klistra därifrån.

Kör fortfarande Jagga. Testade att öppna den omsparade RTF-filen med Texthanteraren, men där visas båda ursprungligt ord och inskrivet ord ("diagnosticeradiagnostisera").

Äh får nog köra en sök ersätt för att städa upp. Men irriterande är det.

Svaret finns nog i Words hantering av rättningar. Jag tittade lite snabbt i Word och i menyn Tools hittade jag Track Changes. I den menyn finns en Accept or reject Changes. Testa om det hjälper att acceptera alla ändringar och sen spara om som rtf.

Anders är på rätt spår, InDesign respekterar ändringsspårningar så det gäller att ha sparat Word-dokumentet som man faktiskt vill ha det

Sädär ja! Jag var inne och fipplade i den menyn tidigare (Track changes) men fattade inte. Kruxet var att ändringarna ju inte visades i Word (förrän jag gick in i Accept changes och gjorde val där). Så det syntes inte i Word att det var ändringsspårning på, vad jag kunde se)

Nu syntes det ju när jag monterade i InD och kunde gå tillbaka, men det är ju väldigt lurigt ifall det är bara nån enstaka ändring mitt i ett stort manus. Lätt att missa då.

But hey - it's a feature!

1
Bevaka tråden