Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cyrillic typsnitt i Illustrator???

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag behöver ha Cyrillic i Illustrator. Hur gör jag? Vilket typsnitt ska jag välja som har detta som liknar Helvetica?
Den text jag ska klistra in kommer upp rätt i Text Edit.

HJÄLP!

Det beror på vilken Illustrator-version du har. Det är bara Illustrator CS som hanterar Unicode. För tidigare versioner så måste du ha speciella typsnitt, t.ex. Helvetica Cyrillic

Tack för ditt svar!

Hmm... Det är CS jag har. Jag får ändå bara frågetecken när jag klistrar in texten. Är det nån speciell inställning jag ska göra? Eller blir det fel vid copy/paste från textedit?

  • Medlem
  • 2004-02-29 14:23

sen finns det en del olika kyrilliska alfabet, men det känner du säkert redan till...

Nej, jag är jävligt dålig på Kyrilliska!
Det är det Rysska alfabetet jag är ute efter...

  • Medlem
  • 2004-02-29 14:33

jag kan dessvärre inte hjälpa dig. Jag ville bara säga det om det skulle vara så att du inte visste, vilket du inte gjorde. Så att du inte skulle sitta med ett bulgariskt eller sebiskt alfabet av misstag.

Tackar för hjälpen men jag löste det med den smarta funktionen PRINT/SAVE AS PDF.
Sen gick den att importera som banor i Illustrator.

  • Medlem
  • 2004-03-01 01:18
Ursprungligen av Baron:

jag kan dessvärre inte hjälpa dig. Jag ville bara säga det om det skulle vara så att du inte visste, vilket du inte gjorde. Så att du inte skulle sitta med ett bulgariskt eller sebiskt alfabet av misstag.

Serbiskt?

  • Medlem
  • 2004-03-01 05:43

Holera jasna!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-03-01 18:14
Ursprungligen av Baron:

Holera jasna!

Ciekawe czy 3OPAH zrozumial?

Kyryliska alfabetet - ett slaviskt alfabet som utvecklats ur den forngrekiska majuskelskriften, och från vilken även Ryska alfabetet senare utformats.
- ur Åke Hallberg Aktuell Grafisk Ordbok

P.S. Cholera stavas med "ch".

  • Medlem
  • 2004-03-01 23:45
Ursprungligen av malen:

P.S. Cholera stavas med "ch".

Choder!

1
Bevaka tråden