Jag har också skaffat AlchemyTV för G5an. Jag har en sp 1.8 GHZ (1.5 GB RAM) På det hela är jag mycket nöjd. Jag har också haft lite problem av det slag som beskrevs i denna tråd men trott att det berodde på andra saker än bara kodningen.
Dels så har jag en väldigt lång antennkabel, som inte är av bästa kvalité och dels så läste jag på miglias hemsida att TV-signalen kan störas av kabelmodem. Varför trodde jag att problemen bestod i något av dessa fall? Jo, när jag överförde direkt från video hade jag inga problem. Allt blev perfekt med med mpeg4 kodning med bästa upplösningen och bästa kvalité. Sedan tyckte jag att signalen blev bättre när jag tog bort modemkabeln så jag trodde nog att det rörde sig om störningar.
Nu har jag dessa problem ibland och bara för vissa kanaler. Det blir inte bättre för mig med DV PAL och okomprimerat har faktiskt min hårddisk (startdisken) lite svårt att hänga med.
Nu över till mitt lilla problem. Jag kan inte få den infraröda fjärrkontrollen att fungera. Inte finns det någon beskrivning av den i någon manual heller. Är det något tricks som krävs för att få den att fungera eller ska jag anta att det är något fel på den, eller mottagaren, eller kortet? Jag har hittat kontrollpanelen i systeminställningarna och ställt in det som jag vill. men inget fungerar. Jag har även bytt batteri, men det hjälpte inte.
Hjälp, jag vill ju inte lämna tillbaka allt nu när det fungerar så bra.