Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer T630?

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av adress@mac:

Funkar MMS så bör ju GPRS fungera. MMS använder ju GPRS. Du fick förmodligen 2 sms från Comviq med inställningar. Använde du båda ? Annars kan det bli trassel. Lycka till !

Jag fick efter många om och men igång både MMS och GPRS!!!
störtskönt!

Jag är riktigt nöjd med telefonen!

Men är det nån som visste hur man fick fram statusen på batteriet förutom ikonen?

Jag trodde telefonen skulle innehålla Vrally spelet men jag hittar bara 1 qbert , vart e alla andra?

Mvh

Martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-26 13:31
Ursprungligen av djsomeone:

Jag trodde telefonen skulle innehålla Vrally spelet men jag hittar bara 1 qbert , vart

Det finns under: Underhållning -> Andra Spel;
- Nya spel
- HoneyCave2
- Minigolf
- V-Rally2

Bra tråd detta. Jag är precis på väg att köpa en själv och har väntat någon månad.

Någon kanske har koll på det här;
1) Kan jag ta foton med telefonen och sedan maila dem som bilagor till en epostadress?
2) Om jag köper ett BT-handsfree till, kan jag använda det som mikrofon till min mac?

Off-topic något enormt...
Lizardman: Coolt att du tar en testbild på TV-shopsdammvippan. Jag har en likadan. Min katt älskar att bli dammad med den (av någon anledning är det kul att bli statisk om man är katt).

javisst, nu har man fått en riktigt riktigt snygg T630 (vit) som ligger på laddning. ruggigt snygg, väldigt nöjd med att den är vit, känns "apple"-igt....

Hehe
Nån som vet ifall man kan se hur mkt batteri man har kvar förutom ikonen
På T68an fanns det ju i Status
men hittar det inte där

Pust säg nu bara att inte SE tagit bort den saken

Mvh

Martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-25 22:24

Jag köpte en silver/vit igår och är ännu så länge helnöjd. En bra kompanjon till Macen och Palmen. Var och tittade på den svarta förra veckan, men fastnade inte riktigt för den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-25 22:47

Var har ni köpt dom vita?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-25 22:52
Ursprungligen av Milo:

Var har ni köpt dom vita?

Jag köpte min på Vodafone Stores. De fanns även på The Phone House och Dialect. Även på OnOff med flera, vad jag hört.

jag gick till GEAB i gbg på avenyn. dom hade det klart billigaste jag sett innan. betalade 900 spänn för ett abonnemang med vodafone i ett år. och en månadskostnad på 160 spänn. men den finns ju överallt nu. jag hade liksom väntat mig att den skulle vara dyrare på ALLA ställen men dom verkar ändå ha ett lågt pris. kanske för att dom alla går och väntar på sony ericsson och nokia 3G men dom har ju blivit kraftigt försenade.

om man går til vodafone store, får man inte telefonen med deras logga i rött på då? det är ju bara så fel.

Vodafone? Min syster köpte en Z600 som verkar låst in i Vodafones "Live!"-lösning, och den känns rätt irriterande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-26 10:04

Vodafone Stores har både telefoner med Live och utan Live. T630 finns dock ännu ej med Live och är heller inte operatörslåsta. Köper man en telefon med Live är det oftast större subvention än en utan. Live-modeller av T630 kommer i april vad jag hört, så man behöver inte oroa sig ännu. Det finns dock Telia-låsta T630 (givetvist inte på Vodafone Stores).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-26 10:23

Hur är det med de telia-låsta t60-telefonerna - är det någon annan skillnad utöver låsningen? Isåfall, missar man något jämfört med en vanlig t630? Går en telia-t630 att återställa till en vanlig?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-26 13:15

Har oxå införskaffat en (svart) T630 och har väl bara en detalj att anmärka på hittills: kontaktanordningen för handsfree. Precis lika illa som på alla SE-telefoner alltså. Inte för att jag förväntat mig något annat. Jag tror de utformade den med flit från början för att snabbt komma igång med försäljningen av BT-headset. I övrigt verkar T630 mer än lovligt fresh.

hrrm.. tjackade en svart t630 idag. svinfin och attans grym.. MEN hurfan ställer jag in min palm t3 för att connecta.. Den säger att det är fel trivrutin.. har letat på palm och sonyericssons sidor men hittar inget..

nån som vet nån bra INIT-sträng eller nått knep?

Är menyerna snabba?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 08:47
Ursprungligen av Stanlero:

Är menyerna snabba?

Jämfört med t68i - ja! SE-lunk-känslan är dock kvar, men utan att jag störs av det längre. Fortfarade ingen windows-rapphet alltså, mer som 10.3 på en G4 450 - dvs helt OK.

ämmen! jag fick i gång det till slut. lite trixandes med t610-drivisarna gjorde susen.

ja, detta är en riktigt bra telefon alltså.

Rekommenderar ni mig att gå och köpa T630?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 04:50
Ursprungligen av Stanlero:

Rekommenderar ni mig att gå och köpa T630?

Jag har själv en röd T610 vilket är min andra eller tredje T610. Jag är anställt av Vodafone och har sålt många. Enkelt sett som jag brukar såga. Om du kollar vad dom har i butikerna så brukar du få en ganska bra uppfattning om vilka telefoner som är bäst just nu. T610 är utan tvivel den bästa jag har haft och jag syncar den med min PowerBook var och varannan dag. Nu är jag för tillfället en student i Australien och känner att jag inte skulle klara mig utan min dator och telefon som jag schemalägger allt på.

Bara att springa och köpa. Inte minst så att du kan styra iTunes och DVD player mfl. med Salling Clicker vilket jag var tvungen att köpa på studs!

Senast redigerat 2004-02-27 05:36

Låter bra det. På min nuvarande SE T300 så är menyerna allt annat än snabba.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-27 17:26

Köpte en vit T630 idag, har en gammal Nokia 7650 bredvid och initialt känner jag mig något missnöjd med bytet. Det är några år sen jag senast hade en Ericsson, så jag känner mig lite vilsen i de något slöa menyerna. Telefonen är dock rikigt snygg! Nedan har jag lagt ihop vad jag tycker är bra med de två modellerna.

T630 har några fördelar: storlek, ljudkvalitet, skärmkvalitet, möjlighet till Bluetooth handsfree.
7650 vinner på: storlek på skärmen, bättre kalender, bättre adressbok, fler möjligheter att göra genvägar, högtalarfunktion samt möjlighet till symbianprogram.

Jag använder både kalender och adressbok rätt ofta så jag hoppas att det främst är en vanesak då jag inte riktigt trivs med SE för tillfället.

jag vet vad du menar. jag var länge en nokia användare. T630 har sjukt många menyer och dom är lite sköare men det känns bara rent allmänt som att den är bättre tycker jag. och närm man väl lärt sig den så känns den hur smidig som helst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-29 15:28

Jepp redan efter två dagar känns det bättre!

E grymt sugen på en men vet ngn om Clicker eller Romeo funkar. Framgår inte riktigt på deras siter.

Ursprungligen av ill_chrill:

E grymt sugen på en men vet ngn om Clicker eller Romeo funkar. Framgår inte riktigt på deras siter.

Romeo funkar riktigt bra med min nya T630. Det perfekta tillbehöret till en riktigt bra telefon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-02 23:06
Ursprungligen av ill_chrill:

E grymt sugen på en men vet ngn om Clicker eller Romeo funkar. Framgår inte riktigt på deras siter.

Clicker fungerar perfekt. T630 finns med i listan över enheter som stöds på Clickers webbsida.

Ok, tack. Då blir de väl o gå till affären imorgon då.

  • Medlem
  • 2004-03-03 16:24

Någon som vet var man kan köpa en svart T630? I de affärer jag har kollat har de varit slutsålda.

Bevaka tråden