Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet på resa ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-05 20:11

Vad använder ni för tjänster / leverantörer för att komma åt internet när ni är på resa utomlands ?

MVH

Jag brukar "tjyvsurfa" på oskyddade WiFi-nät. De finns överallt, speciellt i större städer. Annars är ju GPRS ett trevligt alternativ. Vodafone har GPRS-roaming över större delen av Europa.

/M

• Medlem
  • 2004-02-05 20:24

Blir lite dyrt med GPRS, helst en variant med lokaltaxa från hotell. Typ iPass

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 23:18
Ursprungligen av Martin Belak:

Jag brukar "tjyvsurfa" på oskyddade WiFi-nät. De finns överallt, speciellt i större städer. Annars är ju GPRS ett trevligt alternativ. Vodafone har GPRS-roaming över större delen av Europa.

/M

Hur hittar du oskyddade WiFi nät om jag får fråga..
//F

Ursprungligen av Fredric:

Hur hittar du oskyddade WiFi nät om jag får fråga..
//F

Macstumbler

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-03-04 22:18

Tele2 har "gratis" konton där man bara betalar surfavift, inge abonnemang.

Till de kan man koppla gratis Tele2 distance. Som funkar överallt i världen med samma login.
Har en kund som är över i Usa nu som jag hjälp att fixa detta till, får se om de funkar bra.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-09 00:51

Finns ett program/tjänst som heter iPass som Telia säljer, där du med modem endast ringer med lokaltaxor på de flesta ställen.

Många hotell har antingen trådlöst eller fasta nätverk som du kan ansluta till. Kolla dock alltid upp det i förväg och försäkra dig om det

• Medlem
  • 2004-03-04 23:15

Jag använder Sprays modemabb. när jag surfar på andra ställen än hemma. Inga fasta avgifter och inga räkningar sålänge man inte surfar nåt. Det har funkat bra.

/majk

1
Bevaka tråden