Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Faxa rätt från burken?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under det glada 90-talet hade jag något program som gjorde att jag kunde faxa direkt från burken. Detta från olika program som t ex Illustrator.

Finns det något program för detta idag som stöder OS X?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-26 19:24

FAXstf X kanske?

Kolla review från MacAddict.

/Nils

Jag har kört faxstf i flera år och det fungerar bra, bara att välja faxa istället för skriv ut och aktuellt dokument faxas iväg

Lycka till

Trivs programmet med OS X och Bostream måntro?

• Avstängd
  • International user
  • 2002-07-27 10:57

För att kunna faxa från burken begöver du en Vanlig gammal modemkabel som du kopplar till telejacket. Det går inte att faxa via ethernet/bostream. tyvärr. Inte vad jag vet iallafall.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
För att kunna faxa från burken begöver du en Vanlig gammal modemkabel som du kopplar till telejacket. Det går inte att faxa via ethernet/bostream. tyvärr. Inte vad jag vet iallafall.

Är det så illa? Finns det verkligen inget som stöder mina önskemål?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-07-29 13:16

Faxa gör du över telefonnätet - inte över Internet. Så har det alltid varit. Däremot så finns det email-till-fax-gatewayar, men det var väl inte det som du ville ha, eller?

Så gamla hederliga, men numera i MacOS X-version, FAXStf X 10.<nånting> borde lösa det hela för dig. Så en liten telefonsladd från din dator/modem är allt som behövs. Mao likadant som förut och som du är van vid.

Hur Bostream kom in i det hela måste jag säga att jag inte riktigt hänger med. På Internet brukar man ju maila, FTP:a eller så.

Så här vackert står det på företagets sida:

"Faxing is a process of transmitting data over a telephone line, which requires an analog modem and telephone line, as well the ability to dial a telephone number. Cable, DSL, ISDN and LAN network connections are all digital devices that do not dial telephone numbers, and cannot be used to send faxes. Additionally, cable, DSL, ISDN and LAN connections connect to your computer´s ethernet port, not the modem port.

If you have an internal, external or PC card modem and a standard telephone line connected to it using a telephone cord, then you can use your faxing software to send faxes in addition to using your cable modem, DSL or LAN connection for Internet Access.

NOTE: At this time, FAXstf X is only compatible with the Apple Internal Modem. Other modems will be added in future revisions."

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
För att kunna faxa från burken begöver du en Vanlig gammal modemkabel som du kopplar till telejacket.

Måste det vara ett "påhängsjack" som äldre faxar ofta har eller räcker det med en vanlig telefonjacks-plugg?

*kul när man inte kan orden på vad saker heter*

• Medlem
  • International user
  • 2002-08-09 18:02

Påhängsjacks enda funktion är väl att man kan ansluta flera enheter till samma telefonjack?

dvs, det funkar utmärkt med vanlig plugg

BTW, det finns ett enkelt shareware faxprogram till X som heter Cocoa eFax, funkar bra, länk här .

1
Bevaka tråden