Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Mattias: Har du erfarenhet av combustion på mac? Går det så otroligt slött som jag tycker det verkar göra (även på min G4 dubbel 1.2GHz) eller gör jag något fel?
Skrevs ursprungligen av acke Skulle väl vilja påstå att Shake ligger i en eller två divisioner högre än Combustion.
Absolut har både Combustion 2 och Shake 3.1 och Shake ligger i en helt egen divison. I alla fall för ren composeting däremot har Combustion mer olika funktioner som 3d rymd particklar och viretuella kameror och ljuskällor som gör programmet mer alround.
Känns dock inte som om Discreet satsar helhjärtat på Mac versionen. Speciellt inte om man kollar på stabelitets frågan och skillnaden i hastigheten på det båda plattformarna. Ska dock bli intresant att se hur den nya edit funktionen kommer att funka.
Har kört en del Shake 3.x och jag tycker det funkar jäkligt bra. Fantastiskt gränssnitt och kraftfulla verktyg.
Kört det på en Dual G4 867 med 1 Gig minne och jag har inte upplevt problem med hastigheten ännu. Har inte gjort några tyngre script ännu dock.
Finns det verkligen ingen som jobbar med Shake här på 99mac? Nog för att det är ett dyrt program, men finns det ingen marknad för compositing i Sverige? Jag kanske har satsat snett som försökt lära mig det här programmet!
Finns det verkligen ingen som jobbar med Shake här på 99mac? Nog för att det är ett dyrt program, men finns det ingen marknad för compositing i Sverige? Jag kanske har satsat snett som försökt lära mig det här programmet!
Shake har ju använts till många storfilmer. Bl.a. "Sagan om ..." filmerna
Så den som kan det programmet kan få jobb på filmstudios och TV-bolag.