Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shake!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2002-09-10 18:51

Någon som har testat shake? Den nya versionen 2.5 skall finnas ute nu. Är den bättre än Combustion?
Någon?
/mattias

  • Oregistrerad
  • 2003-07-27 02:20

Mattias: Har du erfarenhet av combustion på mac? Går det så otroligt slött som jag tycker det verkar göra (även på min G4 dubbel 1.2GHz) eller gör jag något fel?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-07-30 12:15

Cristian:
Har du testat o sänka din skärmupplösning? De gjorde hygglig skillnad på min trötta 933:a. Har även slagit på DP stöd i pref. menyn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-04 14:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias L
Är den bättre än Combustion?

Skulle väl vilja påstå att Shake ligger i en eller två divisioner högre än Combustion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-04 14:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias L
Någon som har testat shake? Den nya versionen 2.5 skall finnas ute nu.

3.0 finns ute, har betan men desvärre inte testat den än...

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Skulle väl vilja påstå att Shake ligger i en eller två divisioner högre än Combustion.

Absolut har både Combustion 2 och Shake 3.1 och Shake ligger i en helt egen divison. I alla fall för ren composeting däremot har Combustion mer olika funktioner som 3d rymd particklar och viretuella kameror och ljuskällor som gör programmet mer alround.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 19:27

combustion 3 finns väl ute nu, men det står inget om en mac-version. någon som vet mer?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 19:28

aah! såg nu, shipping early 2004. trevligt.

Känns dock inte som om Discreet satsar helhjärtat på Mac versionen. Speciellt inte om man kollar på stabelitets frågan och skillnaden i hastigheten på det båda plattformarna. Ska dock bli intresant att se hur den nya edit funktionen kommer att funka.

Har kört en del Shake 3.x och jag tycker det funkar jäkligt bra. Fantastiskt gränssnitt och kraftfulla verktyg.
Kört det på en Dual G4 867 med 1 Gig minne och jag har inte upplevt problem med hastigheten ännu. Har inte gjort några tyngre script ännu dock.

/Jont Olof

  • Medlem
  • London
  • 2004-03-18 16:57

Det är en fantastiskt aktiv diskussion, det här. Är det så få som kör Shake? Kan vi köra en handuppräckning?

Mmm! Check!

Finns det verkligen ingen som jobbar med Shake här på 99mac? Nog för att det är ett dyrt program, men finns det ingen marknad för compositing i Sverige? Jag kanske har satsat snett som försökt lära mig det här programmet!

Ursprungligen av Jont Olof:

Finns det verkligen ingen som jobbar med Shake här på 99mac? Nog för att det är ett dyrt program, men finns det ingen marknad för compositing i Sverige? Jag kanske har satsat snett som försökt lära mig det här programmet!

Shake har ju använts till många storfilmer. Bl.a. "Sagan om ..." filmerna

Så den som kan det programmet kan få jobb på filmstudios och TV-bolag.

  • Medlem
  • London
  • 2004-03-24 09:07

Sen kan man ju göra rätt häftiga hemmafilmer med det programmet... Har man dessutom Final Cut Pro och DVD Studio Pro så har man nått i hästväg!

Mmm, men att skapa hemmafilmer med ett program för 50 pengar känns lite overkill kanske?

  • Medlem
  • London
  • 2004-03-24 10:31

Det beror på vad man har för ambitioner...

"Lord of the rings" The HomeDV!

1
Bevaka tråden