Jo, vetdu, köpte den förra veckan. Lokal butiker i Stockholm/Uppsala tar kring 3500:- eftersom Samsung har gjort en så bra spelare att dom inte kan leverera. Listpris är 3200:- men affärer kränger för glatta liver runt 3500:-. Dock hittade jag en postorderfirma som hade ett enda ex. kvar och dom tog 2330:- inkl moms, frakt. Otroligt... Spelare stod vid plasma dagen därpå! Kolla pricerunner på produkten så hittad du återförsäljaren, Stinky.
Spelaren är, tyst, snygg, snabb, kan spola i 128x speed, spela upp i olika zoom-lägen (vilket är bra då jag inte vill ha svarta remsor när film spelas för att förebygga inbränning). Med mera, med mera. Köp!
Eftersom att det varkar hopplöst att hitta en digitalbox med progressive-scan-ut-via-VGA/DVI köper jag nu till vidoe-ingångskortet till plasman. Jag för då SCART(RGB), SVHS, Composit, VGA-ut, Komponent portar. Vidare har plasman INBYGGD BILDPROCESSOR som omvandlar RGB/composit,SVHS etc till progressive scan. Det blir alltså RGB-signal via SVART till plasman.
Dock är det Hitachi's egen video-processor som då får omvandla TV-signalen till prog.scan. Denna processor är dock inte lika het som Samsungs HDDVD's "DCDi by Faroudja" som har visat sig så bra att den skakar Hollywood-prylar på 100000-tals kronor om man ska tro vad man läser på webben. Skit samma, jag är nöjd med spelaren i alla fall.
Stinky, kolla denna länk. Jag lärde mid massor här:
http://www.bigscreen.se/aob-upplosningar.htm