Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson Clicker - fjärrstyr din mac med mobilen!

Tråden skapades och har fått 82 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: scooterbabe:
Kanske för att VLC finns till femtielva olika plattformar och därmed kanske inte stöder applescript så bra..? OBS att detta bara är en tanke och ej konfirmerad...

En god tanke!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
Nu är frågan, var köper man en adapter och vilken ska man ha?D-link?

Det har varit flera diskussioner om det vill jag minnas. Sök på bluetooth. Och glöm inte 99macs egna test av bluetoothadapter, finns under test.

Läste precis som DBT-120 som testats av 99mac. Men när jag ska trycka på "Hitta lägsta priset" händer noll och ingenting. Ingen pop-up kommer som det var tänkt att det skulle göra. Har hittat den på både Dustin och Inwarehouse. Men inwarehouse väntar den om 1 vecka. Jag vill ju han snabbt nu när jag testat Clicker
Så vilka förlag har ni lite snabbt att ge utan att det blir för omständigt för er. Jag letar själv hela tidne nu efter något bra och billigt. Helst D-link, den ska helst vara liten också. Då är det väl DBT-120 och DBW-120 som gäller om jag förstått det hela rätt

Achtung! Att låta mobilen vara uppkopplad till macen drar väldigt mycket på batteriet. Om man vill ha mobilen som fjärrkontroll en hel arbetsdag måste den vara inpluggad till laddningskabeln...

Ciryon

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Achtung! Att låta mobilen vara uppkopplad till macen drar väldigt mycket på batteriet. Om man vill ha mobilen som fjärrkontroll en hel arbetsdag måste den vara inpluggad till laddningskabeln...

Ciryon

Eller så ser man till att ha fler batterier kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-04 11:37

Jag har numera mobilens bluetooth på jämt.
Batteritiden känns som den ... halverats?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-04 11:45

Förresten, när jag klipper in scripten från apple så står det nästan alltid något i stil med

"A ?the? can´t go after this identifier." (uptime/boottime)
eller
"Expected ?from? or ?in? but found number." (screencapture)

Vad gör jag fel?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: ivar:
Förresten, när jag klipper in scripten från apple så står det nästan alltid något i stil med

"A ?the? can´t go after this identifier." (uptime/boottime)
eller
"Expected ?from? or ?in? but found number." (screencapture)

Vad gör jag fel?

uptime scriptet skrev jag och sedan snyggade Sal till det. Nu blev jag lite stolt.

Det blir inga mellanslag på vissa ställen när du klipper och klistrar, lägg till dem så funkar det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-04 22:19

Tydligen ... kunde inte hitta var dock så jag skrev in hela för hand... nu fungerar det
Inte så värst spännande dock. Roligare att lägga sig på soffan och byta musik och dylikt

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-04 23:38

Batteritiden minskar tyvärr drastiskt med blåtanden på. Testade och upptäckte (enligt mobbens "status"-meny på min t39) att med blåtand så var standby-tiden 50h och med blågadd avslagen så ökade standby till ca 200h. Det är ju en liten indikation.

Är det lönt att köpa en blåtand-usb-dongle med kanske 100m räckvidd?

Jag håller på att fipplar lite med ett par iChatscript. Tänkte det kunde vara kul att läsa meddelanden från soffan.

Enligt ett inlägg på Jonas Sallings Yahoo-diskussionsgrupp, verkar både SE Clicker och Mobile Sync fungera med nya T610.

Gissa om det här programmet har fått mycket uppmärksamhet. Jag läste idag det här på Ars Technica som i sin tur hade en länk till den här artikeln hos Wired.

[ 09. mars 2003, 14:09: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Gissa om det här programmet har fått mycket uppmärksamhet.

Och först av alla var 99mac.

  • Medlem
  • 2003-03-12 18:31

Innspill fra en norrbagg...

Ang. Clicker-programmet... (var det så det het?)

Jeg funderer på om dette programmet er (spesial)skrevet for Sony Ericsson? Eller om også andre bluetooth-mobiler også kan anvende det?

Venter på min Pb 17", og skal også ha en ny tlf, valget står mellom SE 68i eller Siemens s55... (pga utseendet heller jeg mot Siemens...)

MEN:

Hvis programmet fungerer kun på SE så er valget enkelt!!!

Hvis det var noen som hadde ett godt svar på dette så hadde jeg blitt veldig fornøyd

Hilsen forventningsfull Axl "soo-too-be switcher" Norrbagg.

Prövade programmet Romeo igår med en Siemens S55 - det fungerade inte, tippar att så även är fallet för Clicker..men man vet inte förrens man provat

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Prövade programmet Romeo igår med en Siemens S55 - det fungerade inte, tippar att så även är fallet för Clicker..men man vet inte förrens man provat

Clicker funkar bara med Sony Ericsson och bara de modeller som stödjer tekniken med publicerade grejer i menyn, alltså inte P800 exempelvis.

  • Medlem
  • 2003-03-12 18:47

okej, da er valget enkelt!

takk for kjapp respons!
Axl.

Trots 100 trådar om detta program så ser jag ingen som har nämt att det blivit "Best Mac OS X Product" på WWDC 2003. Lite dålig stil tycker jag.

Jo då, i testet av Salling Clicker kan du läsa om det.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-10 14:24

Jag har lekt en del med sonyclicker och får en del grejjer att fungera. Grejjer som bara är att klista in fattar jag hur man gör men andra grejjer. Det verkar inte finnas några nybörjarsidor som förklarar det från grunden. Beöver inte vara så serriöst bara nått enkelt och snabbt och läsa igenom. Jag är ingen teknikkille, jag vill bara göra lite coola grejjer med min PB.

Kan nån snäll människa svara på mina busenkla frågor.

Hur installerar jag script sonyclicker när de kommer som filer..? (clickerAction)

Vissa som ser ut så här:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple Computer//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dt...">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>AppleScript</key>
<string>try
tell application "System Events"
if ((application processes whose (name is equal to "iTunes")) count) is 1 then
tell application "iTunes"
quit
end tell
end if
end tell
tell application "SEC Helper"
enter popup mode text "Logging out... :-("
end tell
tell application "Finder" to activate
tell application "System Events"
tell process "Finder"
tell menu bar 1
...typ nått sånt...

vad gör jag med dom?

Hur fungerar Script editor? (klistrar man in text där med....om man inte skriver den själv..

Har nångon script som gör att datorn loggar ut när man går långt ifrån datorn och som loggar in när man kommer i närheten?

MVH

Patrick

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dega
Har nångon script som gör att datorn loggar ut när man går långt ifrån datorn och som loggar in när man kommer i närheten?

Inte direkt, men samma sak kan uppnås genom att ställa in skärmsläckaren så att den kräver ett lösenord. Sedan kan du knyta skripten för att sätta på resp. stänga av skärmsläckaren till proximity-sensorn i Salling Clicker.

Saknar du skripten så tanka ner den senaste uppdateringen av Clicker. Där bör de finnas med.

/Göran

  • Oregistrerad
  • 2003-07-10 15:51

okey tack göran. Ska testa.

Men det borde ju finnas någon form´av nybörjar sida som visar enkelt hur man gör allt. Alla kan väl inte vara datamästare som vill hålla på att leka med detta otroligt smarta lilla program. !?

Men har någon några svar på mina andra frågor?..tex hur man installerar .clickerAction-filer....

Tack

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dega
Men det borde ju finnas någon form av nybörjarsida som visar enkelt hur man gör allt. Alla kan väl inte vara datamästare som vill hålla på att leka med detta otroligt smarta lilla program. !?

Har du tittat på Salling Clicker Developer Resources? Kanske inte direkt någon nybörjarsida, men det finns en hel del matnyttiga länkar där.

Citat:

Men har någon några svar på mina andra frågor?..tex hur man installerar .clickerAction-filer....

Under fliken "Action Editor" i Clickers inställningar kan du skapa nya actionscript. Välj "New..." och därefter mallen "Simple". När du sedan klickar "OK" har du fått en ny "Untitled Action" markera den och skriv eller klistra sedan in ditt skript i rutan till höger. Du kan plocka bort den kod som redan står där om du hellre vill använda egen. Dubbelklicka på "Untitled Action" för att byta namn på den till något roligare. Använd sedan flikarna "Phone Menu" resp. "Proximity Sensor" för att aktivera ditt nya skript.

Lycka till!

/Göran

Bevaka tråden