Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppfattning om GIMP?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-01 21:08

Nån som kör GIMP? Har precis laddat ner 2.0 och kan inte säga att jag kommer att byta från Photoshop/Canvas. Blir tokig på alla fönster!

Men vill gärna veta om det är nån som blivit vän med detta Linux-världens flaggskepp.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 21:20

Kände lite på det härom dagen och tyckte det var mycket smidigare än PS…
Iofs så fanns det väl inte lika mycket i GIMP - men det jag använder fanns där, och i mitt tycke smidigt.
Dock bara lekt runt en liten stund (och jag gillade ju ooo oxå så jag är väl inte som alla andra )

  • Medlem
  • 2004-04-01 23:27
Ursprungligen av lime:

Nån som kör GIMP? Har precis laddat ner 2.0 och kan inte säga att jag kommer att byta från Photoshop/Canvas. Blir tokig på alla fönster!

Men vill gärna veta om det är nån som blivit vän med detta Linux-världens flaggskepp.

Jorå, jag har kört med GIMP i ca. 2 års tid och tycker det är riktigt bra. Du kan göra allt du kan tänka dig. Det är lite PC/Linux över gränsnittet men man lär sig använda det desto mer man jobbar med det. GIMP är dock inget program för trycksaker!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 13:39
Ursprungligen av NiVec:

GIMP är dock inget program för trycksaker!

I vilken bemärkelse då? Det kan göra programmet helt ointessant om det är "fel" bemärkelse.

Hur bar ni er åt för att ladda hem det. Länken till gimp-app funkar inte från hemsidan, och när jag loggade in sourceforges ftp och försökte ladda hem den därifrån säger den att filen inte finns fast jag ser den i fönstret. Verkar vara något strul med rättigheterna.

Finns det något annat ställe att ladda hem den från?

Citat:

Finns det något annat ställe att ladda hem den från?

jodå

alf

1
Bevaka tråden