Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Kände lite på det härom dagen och tyckte det var mycket smidigare än PS…
Iofs så fanns det väl inte lika mycket i GIMP - men det jag använder fanns där, och i mitt tycke smidigt.
Dock bara lekt runt en liten stund (och jag gillade ju ooo oxå så jag är väl inte som alla andra )
Nån som kör GIMP? Har precis laddat ner 2.0 och kan inte säga att jag kommer att byta från Photoshop/Canvas. Blir tokig på alla fönster!
Men vill gärna veta om det är nån som blivit vän med detta Linux-världens flaggskepp.
Jorå, jag har kört med GIMP i ca. 2 års tid och tycker det är riktigt bra. Du kan göra allt du kan tänka dig. Det är lite PC/Linux över gränsnittet men man lär sig använda det desto mer man jobbar med det. GIMP är dock inget program för trycksaker!
Hur bar ni er åt för att ladda hem det. Länken till gimp-app funkar inte från hemsidan, och när jag loggade in sourceforges ftp och försökte ladda hem den därifrån säger den att filen inte finns fast jag ser den i fönstret. Verkar vara något strul med rättigheterna.
Finns det något annat ställe att ladda hem den från?