Jag kommer in i denna diskussion om iCal, fast med en annan fråga.
Jag är nybörjare med iCal men jag ser enorma möjlighter med webbpublicering och syncning mm. Jag har skrivit in familjens alla möten i iCal på min inloggning, uppdelad på flera kalendrar (du vet, de olika bokrutorna på vänster sida). Mina frågor är:
1) Hur ställer man in iCal så att mina påminnelser funkar oavsett vem som är inloggad på Macen? Ibland tar min son över datorn helt, så att mina påminnelser kommer ej fram tills jag loggar in.
2) Finns det ett sätt att synca mina inlägg i kalendern med mina barns respektiva kalender? Kan man göra det "internt" eller måste man publicera dem? Bäst vore om alla användare av datorn såg jämt allas inlägg, och när man lägger in sina möten blir de syncade automatiskt. Mao skulle det räcka med en delad kalender, som alla ser under sina respektiva inloggning och där alla kan endast lägga in sina respektiva möten. Och så "superusers" dvs mamma och pappa som kan lägga in barnens ishockey träning, tandläkartid, mm.
Frågorna är ganska basala, det finns säkert en webbresurs som förklarar att det här?