Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program och spel för Nec e616

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon här som har 3G telefonen NEC e616?

Jag har ett lite dilemma, hur lägger man in program och spel i telefonen?
Den stödjer Java men hur får man inte det?

Hört att MSN skall gå på telefonen, hur gör man då?

Och vet ni nått bra ställe där man kan ladda ner java program/spel för telefonen?

EDIT: Hey, 15 utropstecken i ett inlägg är lite väl. Ta det lugnt mannen! / Mats

Senast redigerat 2004-04-13 15:49
  • Oregistrerad
  • 2004-03-30 19:58
Ursprungligen av JonasEk1:

Någon här som har 3G telefonen NEC e616???

Jag har ett lite dilemma, hur lägger man in program och spel i telefonen??
Den stödjer Java men hur får man inte det?

Hört att MSN skall gå på telefonen hur gör man då???

Och vet ni nått bra ställe där man kan ladda ner java pogram/spel för telefonen???

Tydligen går det bara att ladda ner java-program från internet. Via minneskort och kabel (från PC) funkar inte. Problemet är då att man på något vis måste ta sig ut på internet (eftersom man är begränsad till Tres portal). Tre-användare i Australien har ett trick för att lösa detta, men det funkar dessvärre inte här. Kolla forumen på www.aussie3g.com och www.3g.co.uk för mer info.

Det går ju att ange egen URL adress när man är i portalen, där kan man komma åt vissa sifdor. Jag gjorde en hemsida med bara 1 2 3 4 länkar som jag länkade till Java spel för hemladdning men de fungerade inte.

skall kolla de med australien där...

• Medlem
  • Lidköping
  • 2004-03-30 22:30

Om man vill ha spel till sin 3G telefon så går det att ladda ner från deras hemsida som finns på 3G telefonen

• Medlem
  • International user
  • 2004-04-08 17:46

Jag köpte min NEC e616 igår, och ärligt talat var det lite av en let-down för oss MACägare.
Startade av klockrent med att inte ha nåt stöd för MACen. Det går alltså inte ladda över några MIDIfiler eller bilder från ens mac eller tvärtom om man nu skulle vilja det. Det verkar heller inte som om man kan surfa eftersom man som nån annan här sa, bara kan gå in på de länkar som 3 ger en. Detta betyder att man bara kan ladda hem allmänt sunkiga MIDIringsignaler som typ ALLA har, hitlistan osv.
Men men, de får mig inte så lätt, tänkte jag. Jag MAILAR helt enkelt över filerna jag vill ha till min 3mail-adress jag fick. Funkade bra...men i 9 fall av 10 går det inte att hämta ner attachments till din telefon. När det väl funkade, gick inte filen att använda. Jag gick ner och klagade, och fjortisen i kostym där bakom disken beklagade och sa att det inte går att maila attachments till den telefonen eftersom den inte kan hantera filerna efter att de gått igenom mail.
Varför finns en sån feature överhuvudtaget på den då undrade jag. Det kunde han inte svara på. Det han däremot kunde svara på var att vare sig 3 eller NEC planerar nåt stöd för MACen. Det bästa vi kan hoppas på är att nån tredjepart eller Apple själva fixar det.
Så nu sitter jag här med en telefon som är som en Porche utan bensintank. Den är skitsnygg, liten och smidig för att vara en 3-mobil. Och den relativa struntsumma man betalar för den gör den värd köpet. Kameran funkar fint, filmfunktionen funkar fint, videosamtalen ser ut som en ryckig, gravt komprimerad och lågupplöst mpeg men dom funkar, och dom e nice. Du kan ha upp till 16 samtalsgrupper. Varje person i din telefonbok kan ha sin egen bild. Stillbildsfoto är till skillnad från videofoto högupplöst, skarp och fin.
Jag har inte testat att hämta nåt från kompisens PC, men det skulle inte förvåna mig om saker fuckar upp då med. Telefonen verkar ha stora kompatibilitetsproblem och lär vara rätt kinkig med alla andra filer utom de som storebror 3 tillhandahåller. Tänk efter både en och två gånger innan du köper NEC e616.
Själv ångrar jag absolut inte köpet med tanke på vad man faktiskt får.
Men ändå, svagt, 3 och NEC!

Ursprungligen av Ashuram:

och fjortisen i kostym där bakom disken beklagade

Bwahahahah, förlåt att jag skrattar åt din olycka men det där lät faktiskt roligt.

Ciryon

• Medlem
  • International user
  • 2004-04-09 19:18

Hej igen.
SÅ ja, nu har jag i alla fall testat USB funktionen med en PC och det funkade perfekt. Jag blev förundrad över hur man kan vara så LAT som 3 eller NEC att man inte orkar anlita en MAC-kille att konvertera det där lilla skrutt-interfacet som kom upp framför mej på skärmen!
Det såg verkligen simpelt ut. Men men, jag vet inte så mycket om programmering.
Kanske det funkar med Virtual PC??
Jag laddade över massa fina gamla TVspelslåtar i MIDI format. Funkade fint, fast de får inte vara större än 20k. De låter väldigt "nintendo" med lurens MIDI instrument, nåt som visserligen kan vara ganska passande just här.
Sen var jag tvungen att sticka hem och redigera en MIDI-låt i Quicktime. PCägaren hade inga apps för att redigera MIDI, och vill ju skräddarsy liksom, bara för att man kan. Sen skickade jag dem till PCn via MSN. Då blev filerna så klart korrupta och kunde inte öppnas i mobilen. Om det berodde på att de blev skickade över MSN (som jag antar fungerar via email) eller för att de blivit redigerade och sparade i Quicktime vet jag inte. Jag ska ta reda på det ikväll, då jag åter har bokat upp PCn.
Sen laddade jag över en mp3 också. Luren kunde spela upp ung. en halv sekund av låten innan den bröt ihop och klagade: "Kan inte spela upp filen". Jag vet inte varför det hände eftersom NEC e616 ska ha stöd för mp3. Kanske funkar det bättre om man använder memorystick?

Jag återkommer med resultaten.

Senast redigerat 2004-04-09 19:29
Ursprungligen av Ashuram:

Hej igen.
SÅ ja, nu har jag i alla fall testat USB funktionen med en PC och det funkade perfekt. Jag blev förundrad över hur man kan vara så LAT som 3 eller NEC att man inte orkar anlita en MAC-kille att konvertera det där lilla skrutt-interfacet som kom upp framför mej på skärmen!
Det såg verkligen simpelt ut. Men men, jag vet inte så mycket om programmering.
Kanske det funkar med Virtual PC??
Jag laddade över massa fina gamla TVspelslåtar i MIDI format. Funkade fint, fast de får inte vara större än 20k. De låter väldigt "nintendo" med lurens MIDI instrument, nåt som visserligen kan vara ganska passande just här.
Sen var jag tvungen att sticka hem och redigera en MIDI-låt i Quicktime. PCägaren hade inga apps för att redigera MIDI, och vill ju skräddarsy liksom, bara för att man kan. Sen skickade jag dem till PCn via MSN. Då blev filerna så klart korrupta och kunde inte öppnas i mobilen. Om det berodde på att de blev skickade över MSN (som jag antar fungerar via email) eller för att de blivit redigerade och sparade i Quicktime vet jag inte. Jag ska ta reda på det ikväll, då jag åter har bokat upp PCn.
Sen laddade jag över en mp3 också. Luren kunde spela upp ung. en halv sekund av låten innan den bröt ihop och klagade: "Kan inte spela upp filen". Jag vet inte varför det hände eftersom NEC e616 ska ha stöd för mp3. Kanske funkar det bättre om man använder memorystick?

Jag återkommer med resultaten.

haha..! Jag håller med dig! Usch! Jag vart TOK sur när jag laddade över mina MP3 filer till NEC telefonen! Efter ett par gångers spelande gick dom sönder! Då ringede jag upp till kundtjänsten och efter 1timme och 15minuter svarade en flicka som kunde svara på mina frågor... hade dock glömt bort nästan allt jag skulle fråga eftersom jag väntat så länge, men jag kom ihåg att fråga om MP3erna...

Anledningen till att mp3erna gick sönder va för att den klarar inte av så hög bitrate. Hon som jag pratade med sa att man måste göra om låtarna till 96kbps för att telefonen ska må bra..! haha.. förklaringen va för att telefonen pysslar med så mycket på en gång så den klarar inte av att ha för hög bitrate... Aja..

hum... De där med att man kunde slänga in MSN i telefonen? Är de möjligt? De hade varit TOK kul om de hade fungerat...! Någon som har koll på det?

va!? kan bara använda skiten online på 3's egen portal? eller har jag missuppfattat något?

ÖH! Koko.
Det är ju bara o skriva in en URL så kan man gå vart man vill, finns fler trådar som redan tagit upp detta här.
Dessutom kan man ladda ner div olika JAVA webbrowsers så slipper man köra via 3s egna.
O det här med bitrates osv allt står ju om man läser lite först.
Macstödet var ju noll, men det har ju också framgått i div diskussioner här på 99mac tex.

Det man kan hoppas på är att 3 i Sverige släpper firmware som låser upp div funktioner som finns i telefonen men som är låsta i nuläget.

1
Bevaka tråden