Hej igen.
SÅ ja, nu har jag i alla fall testat USB funktionen med en PC och det funkade perfekt. Jag blev förundrad över hur man kan vara så LAT som 3 eller NEC att man inte orkar anlita en MAC-kille att konvertera det där lilla skrutt-interfacet som kom upp framför mej på skärmen!
Det såg verkligen simpelt ut. Men men, jag vet inte så mycket om programmering.
Kanske det funkar med Virtual PC??
Jag laddade över massa fina gamla TVspelslåtar i MIDI format. Funkade fint, fast de får inte vara större än 20k. De låter väldigt "nintendo" med lurens MIDI instrument, nåt som visserligen kan vara ganska passande just här.
Sen var jag tvungen att sticka hem och redigera en MIDI-låt i Quicktime. PCägaren hade inga apps för att redigera MIDI, och vill ju skräddarsy liksom, bara för att man kan. Sen skickade jag dem till PCn via MSN. Då blev filerna så klart korrupta och kunde inte öppnas i mobilen. Om det berodde på att de blev skickade över MSN (som jag antar fungerar via email) eller för att de blivit redigerade och sparade i Quicktime vet jag inte. Jag ska ta reda på det ikväll, då jag åter har bokat upp PCn.
Sen laddade jag över en mp3 också. Luren kunde spela upp ung. en halv sekund av låten innan den bröt ihop och klagade: "Kan inte spela upp filen". Jag vet inte varför det hände eftersom NEC e616 ska ha stöd för mp3. Kanske funkar det bättre om man använder memorystick?
Jag återkommer med resultaten.