Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari: "skicka formulär igen"...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problem med safari på vissa sidor t.ex lunarstorm.se. Alltid när man trycker på "back-knappen" frågar den om "är du säker på att du vill skicka formulär igen blabla", den frågar dessutom två gånger!! hur blir man av med det+ jag vill ju att den bara ska backa när jag trycker bakåt, ite fråga massa dumt?!?

• Medlem
  • Piteå
  • 2004-05-27 17:10
Ursprungligen av SperrFeuer:

Problem med safari på vissa sidor t.ex lunarstorm.se. Alltid när man trycker på "back-knappen" frågar den om "är du säker på att du vill skicka formulär igen blabla", den frågar dessutom två gånger!! hur blir man av med det+ jag vill ju att den bara ska backa när jag trycker bakåt, ite fråga massa dumt?!?

Samma sak här, men om du kör med Firefox så funkar lunar hur bra som helst.

• Oregistrerad
  • 2004-05-27 17:45

Deta har med att görhur långt läsaren backar…
(…och hur sidan är skriven… …framför allt…)
Håll nere på backknappen lite så kan du backa fler steg…

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-27 18:04
Ursprungligen av SperrFeuer:

Har inte kollat just lunarstorm (ja e för gammal), men för att få en del saker att funka i alla webbläsare, t.ex. jump-menyer och annat, måste man lägga in koden mellan <form> och <form />, dvs exakt de taggar som omger ett svarsformulär.

Det kan vara det dom gjort.

den är nog uppbyggd med framesets, safari har svårt med det

Jasså, på så sätt, nu när jag tänkt efter är det nog bara Lunarstorm som strular.. jaja, jag växer nog ifrån snart

Tack för svaren!

1
Bevaka tråden