Det där är inte svårt. Jag hoppas att du med automount menar just att automatiskt/dynamiskt montera dessa allt eftersom du accessar filer i gemensam_grupp1, gemensam_grupp2, etc. Skillnaden är endast mellan att lägga dessa i /etc/fstab eller /etc/amd.conf.
Om du däremot menar att på /gemensam
Oj, hoppsan - lunchen väntar! Fortsätter lite senare...
Och efter en liten påstötning från MH så tar vi upp tråden igen och tänker efter. Hur var den ursprungliga frågeställningen? Och hur tänkte jag själv vid tidpunkten? Vissa oklarheter föreligger och jag inser nu att vissa saker i mitt ursprungliga förslag inte var så optimala. What ?!
Efter ett litet samtal med MH så framkom att det är för att stödja användaren (och eliminera misstag) som man väljer att endast tillåta en grupp per användare. Annars hade man (i sedvanlig *NIX-anda tillåtit dynamiskt antal grupper/användare). Scenariot hos MH är hämtat från skolklasser, reklambyråer etc. Simplicity är ledordet!
Givetvis vänder man sig till ett ställe för att få ett tips, sk. hint, så varför inte Mac OS X Hints ? Där söker man på auto mount. Och vipps så får man bla den här träfflistan. Själv grundtipset verkar lite bökigt, så man bör snarare titta på kommentar 1 och 2 till tipset.
Om inte detta faller en på läppen så kan man ju söka på automount amd os x hos Google vilket ger en något andra träffar, tex den här och då i synnerhet stycket om automount . Nu stämmer ju inte det där helt och hållet: 10.3 har en ny amd som stödjer mycket fler optioner.
Jag har alltså inte provat något av den som beskrivs ovan, men tycker att det ger en klar bild om vad som man kan välja mellan.