Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AVI/SVCD-spelare med zoom-funktion?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

på min stationära DVD kan jag zooma in bilden när jag ser fel och slipper då svarta fält upp- och nertill på bilden.

Om jag ser en film via datorn användera nog alla idag VLC, men där finns ingen zoom-funktion. Finns det nå´n annan spelare som klarar att zooma en filmuppspelning?

Tack!

Du menar alltså att du frivilligt väljer att beskära bilden (från widescreen till fullscreen) så att hela bildkompositionen som regissören (och filmskaparna) gjort går förlorad?

Den enda spelare för datorer jag kan komma på som gör sådat är Media Player Classic, men den finns tyvärr bara för pc. Den har möjligheten att skala om bilden i alla ledder och zooma in/ut hur man vill (och även flytta runt den ut/inzoomade bilden) med den numeriska delen av tangentbordet. Tyvärr är det programmet som sagt bara för pc, hade varit mycket trevligt med ett liknande program till mac dock...
Mig veterligen finns det nog inget sådant program för mac, men du kan ju testa att använda osx inbyggda zoom-funktion som kan aktiveras i Hjälpmedel i Systeminställningar.

Ursprungligen av Dave Lister:

Du menar alltså att du frivilligt väljer att beskära bilden (från widescreen till fullscreen) så att hela bildkompositionen som regissören (och filmskaparna) gjort går förlorad?

Ja, anledningen är att jag kör plasma. Svarta fält betyder att de områderna svärtas ur snabbare.

Den enda spelare för datorer jag kan komma på som gör sådat är Media Player Classic, men den finns tyvärr bara för pc. Den har möjligheten att skala om bilden i alla ledder och zooma in/ut hur man vill (och även flytta runt den ut/inzoomade bilden) med den numeriska delen av tangentbordet. Tyvärr är det programmet som sagt bara för pc, hade varit mycket trevligt med ett liknande program till mac dock...
Mig veterligen finns det nog inget sådant program för mac, men du kan ju testa att använda osx inbyggda zoom-funktion som kan aktiveras i Hjälpmedel i Systeminställningar.

Det låter som en drömspelare i mitt fall!

Tack för hjälpmedels-tipset. Vad heter inställningarna om man kör engelskt OS X?

Universal Access heter den i System Prefs när man kör osx på engelska.

Universal Access heter den i System Prefs när man kör osx på engelska.

Du är grym!

Lösta alla mina problem!

1
Bevaka tråden