Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eMac strular ordentligt

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mondo:

Det verkar onekligen vara något fel på minnet. Men som sagt: det är garanti på det. Ta med minnet och inköpskvittot till butiken så får du det utbytt.

Kan ett dåligt minne göra så att hela datorn flippar ur? Samma strul kvarstår efter att jag plockat ur minnet, slängt alla cache-filer, byggt om skrivbordet etc. Ingenting hjälper - förutom ominstallation kanske. Finns det inget sätt att nollställa allt utan att installera om allt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-05 23:43

Nej, det kan det inte. (Jag försökte radera mitt inlägg om att det nog var fel på minnet: det var lite för tvärsäkert.) Det är nog bäst att du backar upp alla dokument och installerar om datorn. Men jag föreslår att du först ringer Apple och ber om hjälp. Du har ju fri support i tre månader.

Ursprungligen av Mondo:

Nej, det kan det inte. (Jag försökte radera mitt inlägg om att det nog var fel på minnet: det var lite för tvärsäkert.) Det är nog bäst att du backar upp alla dokument och installerar om datorn. Men jag föreslår att du först ringer Apple och ber om hjälp. Du har ju fri support i tre månader.

Tre månader är länge sedan passerade, ska jag ha nåt gjort nu får jag stå för det själv. Tyvärr. Datorn har gått som den ska hela tiden fram till nu. Inte ett enda problem från det att jag slog på den. Men jag hoppas att det löser sig med nytt minne och ominstallation.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-06 10:19

Backup och ominstallation först, sedan eventuellt byte av minne eller vad som nu orsakar felet.

Zappa PRAM...
alt, Äpple, p+r låt plinga två ggr.

Bevaka tråden