Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite trassel med DVD2oneX

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Andvänder DVD2oneX men har fått lite trassel När jag öppnar det i mitt konto så är allting grått det går välja skiva eller TS fil men man ser ingenting rutan där filerna skall vara.
Det går heller ej välja new file.....
När jag öppnar nytt konto eller andvänder annat konto så fun kar det...
Har provat slänga en preferens fil och installera om DVD2 men det blir samma resultat någopn som vet var eventuell fill kan lägga sej??
För nåt knas verkar det vara....
Irreterande att ej kunna kör a det från admin kontot...
Är omsinstalltion av systemet enda raka?
Jag har råkat ut för detta tre gånger nu:-) Tyvärr så har jag stoppat filprossedur som tog för lång tid så det kan vara felet...

En annan liten fråga jag vill ha svar på någon som vet hur man kan lura installtionsskivan att lägga in DVD player utan att man har apples???
JAg vill ju gärna andvänada systemets DVD spelare, hara en extern DVD freecom DVD....

'Tacksam för svaar

IGgy

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-27 14:43

Har du kollat deras forum?

Jag hade problem med alla "rip program" rensade och trixade fick programmen från en bekant som hade fungerande program. När de är stuffade som diskimage så kan man öppna dem.

Löste samma problem med Fast DVDCopy efter brevväxling.

Hello,

We think we have found the problem thanks to a customer's feedback. The problem is produced when you decompress the .sit file with stuffit expander. For some reason (we think there might be an issue with the versions used) some files end up with different permissions than they should have.

We will release a new version this Friday, that will be distributed using a disc image to avoid this problem.

In the meantime, you may try the following procedure to fix the problem. Please note that this procedure requires some minimal skills dealing with the terminal window on your OS.

- Check that the application Fast DVD Copy is in your Applications folder.
- Open a Terminal window (the Terminal is located inside /Applications/Utilities/ )
- type the following and press Enter. (You can copy and paste it to avoid typing mistakes)

chmod 755 /Applications/"Fast DVD Copy.app"/Contents/Resources/"Fast DVD Copy.app"/Contents/MacOS/"Fast DVD Copy"

- type the following and press Enter. (You can copy and paste it to avoid typing mistakes)

chmod 755 /Applications/"Fast DVD Copy.app"/Contents/MacOS/"Fast DVD Copy"

- Type logout and press Enter.
- Quit the Terminal window.
- Launch Fast DVD Copy

Please let us know about your results.

Regards,

Velan Technical Support

1
Bevaka tråden