Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skanova eller Adamo, vem ska jag klaga hos/pusha?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 09:43

Har problem med installationen av mitt Adamo bredband.
Vem ska jag ropa åt, Adamo som i sin tur får pusha Skanova (visst är det skanova?) att fixa sin business i telestationen, eller kan man ringa skanova direkt?

Dom har redan varit i telestationen och konstaterat att det "var felkopplat totalt" och nu ser jag fram emot att det kommer ta ett bra tag till innan dom återigen säger till mig att "nu ska det funka".

Någon som har erfarenhet av detta?

Jag har legat lågt då det inte är kris utan nätet hemma och jag inte brukar bråka, men det börjar kännas löjligt då det skulle varit klart 7 juli och jag känner att jag vill ha detta nu, annars beställer jag internet via kabel istället.

• Oregistrerad
  • 2004-08-18 10:00

Det är Adamos kundtjänst du ska vända dig till. Om du ringer Skanova kommer antagligen säga samma sak. För att Skanova ska ordna så att ditt abonnemang kommer igång måste de få in en order/felanmälan från Adamo.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 10:27

SJälvklart har dom felanmälan från Adamo.

Och man kan inte skynda på processen?
Förra felanmälan tog ett tag att fixa och det lär ta ytterligare ett bra tag denna gång. Det känns bara så trist, och jag förstår inte vad dom sysslar med. I dom flesta branscher är det raka rör och snabba puckar när en kund inte är tillfredsställd, eller ännu värre - när ens egna tjänst inte fungerar. I vissa branscher skulle det betyda att en tekniker åkte ut samma dag och fixade klart allt och verifierade att allt var klart.
Andra branscher verkar däremot inte ha dessa krav på sig själv.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 10:34

Gå på Adamo en gång till, begär besked från Skanova via Anovo. Jag vet iofs av egen erfarenhet att det inte alltid är busenkelt för en isp att få klara besked från Skanova (somliga på Skanova verkar drivas av protektionism, om man säger så) , men det är iaf inte omöjligt. Att som privatperson få besked från Skanova är rejält svårare.

Vad gäller branschens inställning till service så är det nog så att man gör så gott man kan med de begränsade resurser som finns. Det är helt enkelt svårt att hålla den servicegraden när det gäller privatabonnemang. Därför kan det dröja någon eller några dagar innan det finns möjlighet för en tekniker att agera. Trist, men tyvärr sant.

...men som sagt, Adamo borde kunna skaka fram klara besked från Skanova (med lite tur iaf). Adamo verkar ta kunders problem på allavar, så de borde kunna lösa detta åt dig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 10:43

Får kolla om jag kan få lite statusuppdateringar.

På Adamo ska ingen skugga falla, hoppas det inte har verkat så. Min kontakt med dom har varit so far so good, inget att klaga på.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 10:46
Ursprungligen av Linus:

På Adamo ska ingen skugga falla, hoppas det inte har verkat så. Min kontakt med dom har varit so far so good, inget att klaga på.

Ja, de verkar inte dumma alls! Om jag skulle gå över till adsl skulle jag nog välja Adamo just därför. Support är viktigt

Som vanligt gäller det väl att ligga på så att de inte "glömmer" bort ärendet.

1
Bevaka tråden