Är det inte iDVD som bråkar i min G5 så har nu också iMovie fått spel!
Jag försöker importera film från en DV-kamera, SONY DCR-TRV900E PAL, till iMovie 4.0.1. Ansluter som vanligt med FW-kabel och programmet säger att kameran är ansluten i det blå visningsfönstret. Styrning av kameran via iMovie funkar också MEN filmen vill inte låta sig importeras.
Genom att starta och stoppa uppspelning kan jag ibland få in några sekunder men helt plötsligt så är v-fönstret bara blått igen! Jag kan se att filmen fortsätter spela upp på kamerans skärm. Att bara trycka på importera-knappen ger inget resultat.
Jag jobbar på en G5 med 768MB i RAM, ordentligt med ledigt utrymme, OS 10.3.4 och med ett helt nyinstallerat iMovie 4.0.1.
Är det någon som stött på liknande problem? Någon som kan komma med förslag på vad jag ska göra?
På min eMac har jag inga som helst problem. Därav kan man utesluta att det är glapp i FW-kabeln. Har inte heller några problem med iMovie 4.0.1 eller iDVD 4.0.1 i eMacen.
Börjar tro att det är G5:an som är den stora boven i dramat. Har aldrig haft så mycket strul med en Mac tidigare som med denna j-a G5!
Tackar på förhand för alla upplysningar! /Roger