Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som kör 4D Webstar och Webmail ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 20:56

Vi kör 4D Webstar som webserver och använder även deras inkluderade mailserver.
Till råga på allt använder vi även deras WebmailPro.
Detta beror egentligen på ekonomiska skäl och mången mailserveradministratör kommer att hävda att ComunigatePro eller någon anna programvara är lösningen och det är kanske är rätt.
Jag undrar helt enkelt bara om någon kör samma som vi gör och som man kunde utbyta erfarenheter med.
Vi har efter senaste uppdateringen nämligen fått gigantiska problem med vår webmail (igen).

• Medlem
  • Nässjö
  • 2004-08-25 21:13
Ursprungligen av Anders Pihl:

Vi kör 4D Webstar som webserver och använder även deras inkluderade mailserver.
Till råga på allt använder vi även deras WebmailPro.
Detta beror egentligen på ekonomiska skäl och mången mailserveradministratör kommer att hävda att ComunigatePro eller någon anna programvara är lösningen och det är kanske är rätt.
Jag undrar helt enkelt bara om någon kör samma som vi gör och som man kunde utbyta erfarenheter med.
Vi har efter senaste uppdateringen nämligen fått gigantiska problem med vår webmail (igen).

Vi körde Webstar förut och deras mailfunktioner är aningen "spattiga" och det får man tyvärr leva med. Speciellt bilagehanteringen är mysko. Så, då är det väl bara att byta till Comunigate om man vill slippa de problemen. Vi bytte och nu fattar jag inte varför vi höll på att krångla med Webstar.

Comunigates webmail är helt suverän utom på en punkt...den är ful så att det gör ont. Men som tur är finns det skins att byta till.

Det är egentligen bara att välja - lägga tiden och pengarna på krånglet eller på Comunigate.

• Oregistrerad
  • 2004-08-26 22:18

Det får bli Comunigate Pro!
Hade en ny omgång med 4DWebmail idag och det visar sig igen att det strular med internationella tecken. Det blev liksom droppen.......

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-27 00:08

WebMail, gratis till OSX Server?

Ett tips kan ju vara att kolla in squirrelmail.
Används i OSX Server. Vet inte om Apple modifierat det och om det går att installera hus som helst men tror det är gratis. Har någon testat Squirrelmail?

Kör också WebStar och WebMail.
WebMail är lite halvskum. Men vi har inte så många domäner och använder inte WebMail så mycket så att det är någon katastrof.

Communigate kostar väl en del?

Vet någon om något annan fri WebMail-server till OSX.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2004-08-30 18:48
Ursprungligen av bod:

Ett tips kan ju vara att kolla in squirrelmail.
Används i OSX Server. Vet inte om Apple modifierat det och om det går att installera hus som helst men tror det är gratis. Har någon testat Squirrelmail?

Kör också WebStar och WebMail.
WebMail är lite halvskum. Men vi har inte så många domäner och använder inte WebMail så mycket så att det är någon katastrof.

Communigate kostar väl en del?

Vet någon om något annan fri WebMail-server till OSX.

Gratis är inte alltid gott...

• Medlem
  • Orranäs
  • 2004-08-30 19:03

Jag kör både Webstar och det som kommer med OsX Server. Vi kör Webstar på det företaget jag arbetar på och har gjort det sedan os9-tiden. Tycker inte det är såvidare bra efter att 4D tog över. Ingen ordniong på nått tycker jag. Spamkontrollen får spatt med jämna mellanrum och tillåter då ingen att skicka epost. Webmailen används inte speciellt frekvent. I mitt egna lilla företag kör jag squirrelmail som kommer med OsX. Spartanskt men mycket robust tycker jag. Kör även mailman där (epostlistor), de funkar kanonbra. Kommer nog att skifta till OsX-varianten helt och hållet när Tiger har släppts.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-30 21:36
Ursprungligen av Tobbe Hj:

I mitt egna lilla företag kör jag squirrelmail som kommer med OsX. Spartanskt men mycket robust tycker jag.

Vet du om man kan använda denna tillsammans med WebStar?

1
Bevaka tråden