Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Neonode, var är du....

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-07-17 18:43
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2004-08-30 23:15

Neonode verkar ha börjat sälja telefonerna nu om man får tro dom som skriver på det forumet

Det gör inte jag riktigt. Jag tror fortfarande de driver med oss. Innan nån trovärdig person eller tidning kan visa upp en kommer jag utgår från att den inte finns.

• Oregistrerad
  • 2004-08-31 08:44

Neonode måste vara världens längsta aprilskämt. Man är nog (snällt sagt) "smånaiv" om man går & suktar efter en...

• Medlem
  • Täby
  • 2004-08-31 09:15

Även om den släpptes nu så skulle jag aldrig i livet skaffa en, både designen och funktionen är ju gamla nu... nää ska köpa en vikbar nokia i jan istället

Man suktar ju mer efter den än efter diverse Nokia-modeller.;)

Men visst finns det en del trevliga Nokiatelefoner som jag mycket väl skulle kunna äga.

Designen tycker jag inte är speciellt gammal, däremot har den förlorat mycket anseende p.g.a förseningarna. Någon försökte påstå att en Sony Ericsson T100 skulle vara en bättre telefon och det kan jag ju verkligen inte hålla med om.

Det enda jag kan hålla med om är att den är kraftigt försenad och att den inte är lika revolutionerande som vid lanseringen, men den ligger fortfarande bra till. Dock får man väl se vad en kommande N2 har att erbjuda.

• Oregistrerad
  • 2004-08-31 18:07

Sant.

Men inse det är FEJK!!!!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-31 18:08

Neonode finns! I dag kände jag på en för första gången.
Den är mycket mindre än jag hade väntat mig och har en del annorlunda lösningar.
Synd bara att den inte har gprs, mms, bluetooth eller något annat som hör till en modern telefon... :rolleyes:

Ursprungligen av Leijon:

Den är mycket mindre än jag hade väntat mig och har en del annorlunda lösningar.
Synd bara att den inte har gprs, mms, bluetooth eller något annat som hör till en modern telefon... :rolleyes:

Vad kostar skämtet då?

• Medlem
  • Gällivare
  • 2004-08-31 19:09
Ursprungligen av Jonas Mellander:

Vad kostar skämtet då?

4600:-

Gränssnittet och skärmstyrningen verkar riktigt trevlig, likaså storleken. Kolla filmen i länken ovan!

Synd att den inte kör Linux som operativ istället...

Ursprungligen av Leijon:

Vart då?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-31 21:03
Ursprungligen av Rickard A:

Vart då?

At work. M3 hade fått tag på ett exemplar för test.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2004-08-31 18:54

Det är ju på det viset att Neonode "revision 1A" saknar dessa funktioner eftersom de är spärrade i mjukvaran. Men de finns i hårdvaran. När nästa version av programvaran lanseras kommer funktionerna att bli tillgängliga.

Så jag måste säga att det inte finns någon anledning att klaga allt för mycket på detta, även om jag håller med om att det är svagt att de inte fått allt klart ännu trots förseningarna. N1an kommer bli tämligen trevlig då den nya programvaran kommer.

• Medlem
  • 2004-08-31 21:26

Jag har längtat sedan dag 1 på neonode. Synd bara att det blir en riktig skräplur. Inbyggt batteri, Ingen bluetooth, ingen vibrator. Flera funktioner är spärrade. Till priset av 4000 kronor. Du får samma lur från nokia för mindre pengar + vibrator och även fast det är nokia blir du nog nöjd.

Tyvärr har jag inte mycket till övers för Nokia. Gillar inte deras telefoner riktigt, undantaget är kommande 6260 som förefaller vara en riktigt trevlig lur.

Jag har en K700i som primärtelefon, mycket trevlig. Men tycker ändå om N1.

Inbyggt batteri? Visst, utbytbart är bättre, men N1 är ju inte ensam om det. T65 säger jag bara.;)

Vibrator? Visst, men det tycker jag inte gör telefonen. D.v.s jag har inte det så högt upp bland kraven. Avsaknad av BT är en klar brist, men där får ju faktiskt NEC och LG, Samsung m.fl skämmas eftersom de säljer "avancerade" telefoner av nykonstruerat snitt som saknar BT, alternativt har en begränsad variant (NEC e616/v). N1an är ju en äldre grundkonstruktion och därmed är det rätt naturligt att just BT saknas. Men kan andra tillverkare sakna det i samma prisklass är det ju kanske förlåtet.

Även om det är mycket viktigt för mig.

Ska man ha en telefon som är likvärdig en N1a i fullutrustat (upplåst) skick är det ju en handdatortelefon man får titta efter.

• Medlem
  • Täby
  • 2004-09-01 09:31

Nya nokia 2650 måste va den snyggaste lur dom har gjort... en sådan måste jag ta o skaffa mig när den kommer... har en tre lur och en 6100 nu...
Kamera på telefonen? onödigt, använder det aldrig... likaså gprs mm... behöver telefonen till att ringa och skicka meddelanden med... inget mer.

http://www.nokia.se/phones/2650/

Nokia 2650 är enligt mig inget att komma med i jämförelse med Neonode. Har kollat den närmare och ser ingen charm i den. Liten display, begränsade funktioner etc.

De som har bestämt sig för att leva i det mobila klostret (jag ska minsann bara ringa och skicka SMS) bör testa sådana saker som WAP och andra funktioner. De lär märka att det finns mycket smidiga funktioner som åtminstone jag har svårt att klara mig utan. Färgskärm kan jag klara mig utan, däremot inte Bluetooth. Men N1 har funktioner som delvis kan uppväga avsaknaden av BT. USB-porten som den har gör att det kanske framöver går att ansluta en BT-adapter till den.

Den snyggaste Nokiorna rent designmässigt är 6310, 6610 och 6260.

• Medlem
  • Täby
  • 2004-09-02 15:15
Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Nokia 2650 är enligt mig inget att komma med i jämförelse med Neonode. Har kollat den närmare och ser ingen charm i den. Liten display, begränsade funktioner etc.

De som har bestämt sig för att leva i det mobila klostret (jag ska minsann bara ringa och skicka SMS) bör testa sådana saker som WAP och andra funktioner. De lär märka att det finns mycket smidiga funktioner som åtminstone jag har svårt att klara mig utan. Färgskärm kan jag klara mig utan, däremot inte Bluetooth. Men N1 har funktioner som delvis kan uppväga avsaknaden av BT. USB-porten som den har gör att det kanske framöver går att ansluta en BT-adapter till den.

Sitter på en TRE mobil nu... har massa funktioner, höghastighets gprs, kamera bla bla bla... till ingen nytta... det enda jag verkligen gör är att ringa och skicka sms med mobilen, resten klarar jag av med datorn eller mina andra tillbehör jag har. Det jag saknar nu är en liten, lätt, enkel, vikbar och framförallt snygg mobil... och då passar 2650 mig perfekt

Mjae - 6230 är ju grymt stilren. Och har radio Finns det bt-headset i stereo?

Neonode är ett skämt. Den kanske har en jätteflashig spec men med tanke alla förseningar, att företaget verkar lett av Bayerska cirkusapor som inte kan ge vettiga svar så finns ju inget förtroende för produkten. Att man sen "levererar" den med i stort sett alla funktioner avstängda utan nå direkt plan när de ska slås på gör inte saken bättre. Ingen frisk människa pungar ut 5000kr för en telefon som just nu hör hemma i det mobila klostret utan nån som helst plan för framtiden. Företaget kan ju vara borta i oktober. Då står man där med en 5000kr telefon det går att skicka sms med.

Detta säger ju allt:

Ursprungligen av Mobil intervjuar Bayerska cirkusapan:

Så när kommer en helt färdig version av Neonode?

-Vi kommer att släppa N1 eller vi har släppt den redan, säger Löfgren.

När skickade ni de första enheterna?

-Jag går inte in på exakt när de har gått iväg.

När kommer de första kunderna att få sina enheter?

-Inom tio dagar från det att de har beställt.

När Mobil på nytt ställer frågan om det verkligen har skickats iväg några enheter svarar han.

-Jag vet inte om de har gått iväg.

Kom inte och säg att N1 behövs för den är en uppstickare. Det finns uppstickare som levererar sina produkter i någolunda tid, som svarar på frågor, som har koll på läget och som visar produkten för pressen.

Man får väl se hur det går med N1an. Men om den lever vidare och låses upp kommer den att vara konkurrenskraftig mot många andra telefoner, om än inte alla. Den får se sig besegrad av framförallt P910 och till en del av K700i.

Jag har själv en 3G-telefon och använder finesserna i den. Fördelen enligt mig med en bra telefon är att man kan bli mer rörlig, d.v.s man är inte lika bunden till datorn.

Neonode LOL, sämsta skit jag sett faktiskt.

• Oregistrerad
  • 2004-09-02 21:45
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Neonode LOL, sämsta skit jag sett faktiskt.

Fy Jon! Krossa inte andras drömmar...

Nokia 3310 LOL, sämsta skit jag någonsin sett faktiskt.

Jag lägger till Nokia 1100, 2300, 3200, 3330, 3410 och Sony Ericsson T230, Motorola V100 och en del andra telefoner till listan.

Neonode N1 är helt underbar i jämförelse med en och annan telefon från andra tillverkare.

• Oregistrerad
  • 2004-09-03 17:16

Neonode N1 är helt underbar i jämförelse med en och annan telefon från andra tillverkare.

Du använder den alltså?

Jag kan skriva under på att den är tråkig, men dålig är den faktiskt inte. Det är en pansartelefon som är i princip odödlig (tyvärr, eftersom jag inte kan finna på någon god anledning att köpa en ny telefon eftersom den aldrig "tar slut").

Då har du helt missförstått 3310s storhet. Den ligger just i att telefonen inte har några märkvärdiga funktioner och att det lilla som finns funkar oklanderligt. Den är just därför busenkel och använda. En telefon för de som bara vill ha den för att ringa och skicka SMS med, utan massa funktioner som inte används och som bara ligger i menyerna och är i vägen.

Jämför det med N1 som är raka motsatsen. Den ska ha massa funktioner men det enda som går att göra är ringa och skicka sms. Om nu ens det går. Tydligen ska det gå att fota också. Men det är allt.

Ursprungligen av Rickard A:

Jämför det med N1 som är raka motsatsen. Den ska ha massa funktioner men det enda som går att göra är ringa och skicka sms. Om nu ens det går. Tydligen ska det gå att fota också. Men det är allt.

Nåväl. Utöver ringa, sms och kamera så finns det idag mp3-spelare, videospelare, SD-kort i telefonen som gör det möjligt att trycka in t ex ett 1GB-kort. Man kan ladda telefonen via en sin dator och en vanlig USB-kabel. Man kan använda telefonen som USB-minne/transport. Användare kan själv uppgradera sin telefon med programvara, dvs måste inte lämnas in nånstans.

Det är ju faktiskt lite mer än att bara kunna ringa och skicka sms, som du påstår.

Ursprungligen av ace4711:

Nåväl. Utöver ringa, sms och kamera så finns det idag mp3-spelare, videospelare, SD-kort i telefonen som gör det möjligt att trycka in t ex ett 1GB-kort. Man kan ladda telefonen via en sin dator och en vanlig USB-kabel. Man kan använda telefonen som USB-minne/transport. Användare kan själv uppgradera sin telefon med programvara, dvs måste inte lämnas in nånstans.

Wow!!! Allt detta för bara 5000kr??? Och då ingår helt gratis spänningen om de utlovade avstängda funktionerna nånsin kommer eller om företaget hinner läggas ner först. Inkluderat är även avsaknad av någon som helst slags leveranstidsbesked, kommer den efter 1 månad eller 1år? Kommer den alls?

Bevaka tråden