Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VARFÖR vita plattor bakom BILDER i INDESIGN?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att spara ned från INDESIGN till PDF! Indesign dokumentet innehåller RGB-bilder som är sparade i vanligt PSD-format utan bakgrund (bilden ligger frilaggd i Photoshop på den gråvit rutiga bakgrunden (fast utan urklippsbana)). Bakom bilderna ligger en illustrator bild i ai-format. När jag spar ned dokumentet till PDF (Version 5) verkar allt fungera som det ska. I acrobat ser filerna bra ut men när vårt tryckeri skriver ut har alla bilderna en vit platta bakom sig! Mysko! Grejen är att jag redan har tryckt (digitalt) filer gjorda på exakt samma sätt och allt fungerade utmärkt. Och nu helt plötsligt funkar det inte längre....

Vore tacksam om någon hade något bra tips! (såklart är det bråttom då filerna skulle gått igår redan!)
Tack!
/Linda

Prova att göra PDF:en på det gamla sättet, dvs Skriv ut som Postscript-fil och kör den genom Distillern. För säkerhets skull kan du ju gå ner till version 4 i Acrobat också så borde även tryckeriets mossiga (?) ripp klara ut det.
lycka till // björnbusen

Ett kort svar är att ditt tryckeri måste gå en kurs och lära sig moderna grejer.

Ett lite längre svar har med PDF-nivår och transparens att göra och vad som händer när man försöker köra PDF 1.4 på utrustning som inte klarar det, dvs, om man inte vet hur man ska hantera det, som verkar vara fallet här.

1
Bevaka tråden