Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Distiller joboptions

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man plocka bort de joboptions som följer med programmet utan att dom kommer tillbaka när man startar Distiller nästa gång? Ex. "Afdrukkwaliteit.joboptions" m fl. Filerna ligger i en mapp som heter "Settings". Finns dom på flera ställen?

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-09-17 16:28
Ursprungligen av Thomas R:

Kan man plocka bort de joboptions som följer med programmet utan att dom kommer tillbaka när man startar Distiller nästa gång? Ex. "Afdrukkwaliteit.joboptions" m fl. Filerna ligger i en mapp som heter "Settings". Finns dom på flera ställen?

Testade snabbt...ja det går bra, de kom inte med när jag öppnade programmet igen.

märkligt, när jag slänger filerna, tömmer papperskorgen och startar programmet så kommer dom med i a f. Tittar jag i mappen settings så ligger dom där igen. Varför blir det så?

• Oregistrerad
  • 2004-09-20 12:08

Dom ligger inbakade i applikationen. Någon slags självreparation som gör att dom kommer tillbaka. På vissa system, bla mitt eget, så återskapas dom ej. Har ingen förklaring till varför.

Vore intressant att få lite klarhet i varför distiller beter sig så här...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-04 11:45

Någon som kommit på hur man gör för att få bort dem? De ligger (i mitt fall, i a f) i Delat/Adobe PDF 6.0/Settings/. Varför ligger de förresten inte under mitt eget användarkonto?

Men även om jag t ex loggar in som root och fimpar dem, så kommer de tillbaka. Och de går ju inte att plocka bort inifrån Distiller, där "Ta bort"-funktionen nästan känns som en ren bugg.

Grymt irriterande...

• Oregistrerad
  • 2004-10-04 12:05

Så här gör du:

CTRL-klicka på programsymbolen för Acrobat Disitiller..."Visa paketets innehåll..."

Här tittar du i en mapp som heter Contents/Mac OS/SelfHealFiles/Adobe PDF Settings 6.0.

I denna mappen hittar du filerna som "Själv-läker" din Distiller.

Att inte man kan radera filer med ta bort-knappen beror oftast på att filerna är låsta i Finder.... Äpple-I och klicka bort låsningen...

/Onewheel

Det är en bugg som finns i multispråksversionerna.

Den som vill experimentera kan gå in i programpaketet och leta rätt på "selfhealfiles" och prova kasta de joboptions man inte vill ska återskapas och/eller redigera de de xml-filer som finns i Library>ApplicationSupport>Adobe>Acrobat så att flaggan "required" är "NO"

Borde funka, men jag har inte provat

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-04 15:35

Det funkade bra. Jag tog helt sonika bort alla "landsspecifika" avsnitt i filen "AcroDDSDistSelfHeal.xml".

Sen var det bara att kasta joboptionsfilerna - som f ö inte var låsta i Finder.
Finns det några liknande buggar i Acrobat 6 Pro, med multispråk-anknytning, eller är det bara i Distillern?

/Z

Den engelska versionen av Distiller 6 har en bugg om man kör med svensk tangentbordsinställning. Under dessa förutsättningar kan man inte skriva in mått med decimaler. Alla decimaler trunkeras till .00 när man trycker Ok. Jag skapar settings i 5.0 och importerar vilket tycks funka. Felet är rapporterat till Adobe.

Anders, fungerar det om du skriver decimaler med punkt-tecken, dvs 5.75 etc. , som ju är normal engelsk standard att ange decimaler

Kruxet är att Distiller redan visar siffrorna med engelsk punkt, inte med svenskt kommatecken. Så fort man skrivit ett decimaltal och tabbar till nästa ruta så trunkeras siffran till .00. Punkt eller komma har ingen betydelse. Som jag minns funkade det bara genom att växla tangentbordsinställning.

1
Bevaka tråden