Jag har ingen perfekt lösning men lite tips på vägen:
Airport Express verkar lösa de flesta av dina behov, komplettera med ett 54Mbits PCCard till din Pismo. Många PC kort passar inte beroende på vilket chipset som sitter på PCcardet. Jag tror att det finns en del tredjeparts drivisar på www.versiontracker.com
Skall du ha en hårddisk via ethernet behöver du en dator som står som server eller så får du skaffa en ethernet-HD vilket inte är billigt..
Vad har du för fart på ditt adsl? En sak som väldigt många missar är att många av dagens bredbandsroutrar har alldeles för dålig throughput.. mao specarna på WAN och LAN sidan ser jätte bra ut men de klarar inte av att skicka igenom mer än 5-600kb/s är det sedan en kombinerad router med WiFi så blir det inte bättre..
Jag skaffade själv 8Mbit i somras och när jag pratade med Dlinks support så var DI-604 den ENDA!!! av deras bredbandsroutrar som klarade av 8Mbit (12Mbit fixar den) throughout.
det finns ju flera alternativ till AirportExpressen från Dlink, 3Com, Netgear mfl men jag vet inte alls vad de har för prestanda.. jag får min Express i morgon så då kan jag tala om hur snabb den är..
Jag skulle satsa på en kombination av en Di-604 + en Express.
Då har du allt du söker och möjlighet att köra båda burkarna på tråd ifall du vill ha snabb överföring, sedan kan du köpa nån gammal dator som kan fungera som server.
mkt text blev det, hoppas att det är till nån hjälp..
3com har ett pccard som har infällbar antenn som jag tror passar till mac, kolla runt lite så hittar du säkert erbjudande med accesspunkt i samma paket..
Lycka till