Hemma sent, men tänkte ändå hjälpa dig att stänga av några Inställningar och tillägg.
Läste tidigare inlägg, om olika språk, och det är nog inte vidare lyckat. Har du engelskt Mac OS 9 bör du ju välja att ställa in X på svenska också..
Det är det första villkoret att det är samma språk i båda systemen, annars har du säkert problem.
Här är några du kan stänga av direkt.:
Strömsparare, Mus, Fildelning, Modem, Programuppdatering, TCP/IP, Webbdelning, Flera användare..Bildskärm, Disklight, Filkonvertering, Fjärranslutning, Inställningsrad, Internet, Mac Link Setup CW, Norton (om du har det) Nyckelhanterare, Platsinställningar, Startknappar, Uppringningsassistans,
Acrobat (om du har det) Airport (alla former)
Authoring Support, desktop Sprinter Spooler
Allt som har med DVD att göra,
allt som har med din ev. skrivare att göra, (alla min Epsontillägg är urkryssade)
Fildelningsbibliotek, Find By content, alla FireWire tillägg, Inställningsradstillägg, iPod firewire enabler, Laserwriter 8, Multiuser Startup,
NSL UI Library,, Nvidia i alla former, Open Tpt Remote Access, Open Tpt Serial Arbitrator, Quicktime FireWire DV Enabler, Quicktime FireWire DV Support, Skrivbordsutskrft, SLPPlugin, SoftWare Update Engine, SoftWare Update Scheduler, Time Syncrhonizer, Type 1 scaler, USB Authoring Support, Voice Verification, Webbdelningstillägg,
Det var en det jag klarar mig utan när jag kör Classic, du kanske har mer, Har du Toast i 9:an, samt i X, så kan du ju stänga av tilläggen i 9:an.
Stäng av lite i sänder och prova, blir ju en del omstarter, men det är det värt. Classic startar snabbt och bra sedan i X.